ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در کردستان جدی گرفته شود
کد خبر: 3962325
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در کردستان جدی گرفته شود

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی تخصصی است که می‌تواند در مسائل مهم ورود جدی داشته باشد، بر همین اساس باید از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده شود.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، محمد اسکندری، رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور، روز گذشته 14 فروردین ماه در نشست شورای اشتغال شهرستان بیجار اظهار کرد: در این شورا تولیدکنندگان خوب و مؤثر شهرستان کنار هم جمع شده و ظرفیت جدیدی ایجاد می‌کنند و این پروژه‌هایی که مطرح می‌شود ناشی از خرد جمعی بوده و بیانگر شکل‌گیری سرمایه اجتماعی جدید است.

وی با تأکید بر اینکه دولت را به عنوان دولت وام‌بده نشناسیم اظهار کرد: به طور قطع در شهرستان مسائلی وجود داشته که با روشی غیر از دریافت وام و با خوش فکری و خلاقیت حل شده که نحوه تأمین مالی می‌تواند مسیری غیر از وام باشد، در صورتی که زنجیره ارزش کسب و کار را تحلیل کنیم، حلقه‌های ابتدایی و انتهایی آن زنجیره می‌تواند در تأمین مالی نقش مؤثری داشته باشند.

اسکندری به ظرفیت و همراهی جهاددانشگاهی اشاره و بیان کرد: در تکنولوژی سنتر که با همراهی جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی شده می‌توانیم در بحث‌های سوغات و قطعات خودرو و مباحث دیگر ورود کنیم، اعتباراتی به صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون اختصاص داده شده که برای طرح‌های روستایی و عشایری ذکر شده در جلسه می‌توانند مؤثر واقع شوند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد علمی تخصصی است که می‌تواند در مسائل مهم ورود جدی داشته باشد پس بر همین اساس باید از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور به بحث دریافت مجوز اشاره کرد و گفت: متأسفانه گاهی اوقات اطلاع‌رسانی به شکل صحیحی انجام نمی‌شود. در درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس www.g4b.ir فرآیند مجوز تمام دستگاه‌ها قید شده و از این پس برای اخذ هر مجوزی از این سامانه استفاده می‌شود.

وی افزود: با این سامانه مطالبه‌گری تولیدکنندگان بالا می‌رود به طور مثال اگر برای کسب مجوز مشاغل خانگی فرآیند طولانی‌تر از حد معمول شود می‌توان از طریق این سامانه پیگیری کرد، در این راستا باید برای تمدید و دریافت مجوز از این سامانه استفاده کرد.

اسکندری به سیاست‌های فعال بازار کار اشاره و اظهار کرد: طرح‌های یارانه دستمزد، کارورزی، مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، مشوق بیمه کارفرمایی و معافیت بیمه کارفرمایی به طور مجدد در جلسه شورای عالی اشتغال کشور مصوب شد که در استان کردستان و کرمانشاه سقفی وجود نداشته باشد، این موضوع باید اطلاع‌رسانی و مطالبه شود تا واحدهای روستایی نیز از این موضوع مطلع شوند.

انتهای پیام
captcha