همدلی و اجتماع قلب‌ها، راه تحقق فرهنگ مهدویت است
کد خبر: 3961352
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمكران:

همدلی و اجتماع قلب‌ها، راه تحقق فرهنگ مهدویت است

حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: حضرت ولی عصر(عج) در حدیثی می‌فرمایند همدلی و اجتماع قلب‌ها یک وسیله و مسیر برای تحقق ظهور است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام عباس ابرهیمی، مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران در برنامه «صد سال به از این سال‌ها» رادیو گفت‌وگو یکی از راهبردهای مهم برای تحقق فرهنگ مهدویت و انتظار و ظهور و طلوع خورشید عظمای ولایت را همدلی و اجتماع قلب‌ها دانست و گفت: حضرت در حدیثی می‌فرمایند همدلی و اجتماعی قلب‌ها یک وسیله و مسیر برای تحقق ظهور است.

وی همچنین با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) و توصیه ایشان در باب ظهور اظهار کرد: حضرت از هفت حق مسلمانان درباره یکدیگر فرمودند و گفتند نخست هر آنچه برای خود دوست دارید، برای دیگران نیز دوست داشته باشید. دوم آنکه خشم خود را در هنگام مواجهه با یکدیگر کنار بگذارید. کمک به یکدیگر، راهنمایی یکدیگر و توجه به معیشت یکدیگر از جمله دیگر توصیه‌هایی است که حضرت در رفتار با یکدیگر تأکید کردند.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران درباره دیگر روش‌ها برای نزدیکی قلب‌ها به یکدیگر بیان کرد: امکاناتی که خدا در اختیار شما قرار داده است، در اختیار دیگران قرار بدهید و اساساً این یک آزمایش الهی محسوب می‌شود. همچنین طبق تأکید امام معصوم(ع)، انسان‌ها باید در برآورده کردن حاجات دیگران پیشدستی کنند و نباید منتظر بمانیم از ما تقاضا کنند تا آن را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هنر کسانی که در کلاس هنر اهل بیت تربیت شد‌ه‌اند و این سبک زندگی را انتخاب کرده‌اند، آن است که در برآورده کردن نیازها و حاجات دیگران پیش دستی می‌کنند. در ایام کرونا شاهد بودیم هموطنان زیادی چنین اقداماتی انجام دادند که تلاش کادر درمان نمونه‌ای از این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha