خروجی رسانه افزایش معرفت مردم باشد / چیستی ریشه عبودیت
کد خبر: 3960564
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲

خروجی رسانه افزایش معرفت مردم باشد / چیستی ریشه عبودیت

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه بار خروجی رسانه باید افزایش معرفت مردم باشد، خطاب به خبرنگاران گفت: اگر قلم و گزارش و مطالب شما حلقه اتصالی بین یک نفر و خدا شود، برای دنیا و آخرت شما کافی است.

خروجی رسانه افزایش معرفت مردم باشد / چیستی ریشه عبودیتبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، ۲۸ اسفندماه در نشست خبری ستاد نکوداشت دهه مهدویت و شورای عالی قرآن استان نقش خبرنگاران را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و گفت: خبرنگاران نقش حساس، ارزنده و ازرشمندی را ایفا می‌کنند و این یک رسالت الهی است که انبیا هم این کار را انجام داده و اخبار الهی را به مردم منتقل می‌کردند و سبب هدایت آنان می‌شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش وقف مهدوی در فارس گفت: موقوفات فراوانی در جای جای مملکت داریم ولی در شیراز و فارس موقوفه ای به شکل خاص برای امام زمان(عج) که عواید آن در راستای رویج فرهنگ مهدویت مصرف شود، نداریم در صورتی که امروز همه کاره امام زمان(عج) است.

حدائق با بیان اینکه همگان در روز قیامت به امام‌خواهی خودشان محشور می‌شوند، افزود: قیامت همه ما به امام عصر(عج) است که امام حی و حاضر ماست لذا باید پویش وقف مهدوی را در رسانه‌ها جریان‌سازی کرد.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: در احادیث آمده است که ما مأمور به انجام وظیفه هستیم نه نتیجه و باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و نتیجه چه می‌شو به ما ربطی ندارد و این همان درسی است که امام حسین(ع) به بشریت آموخت.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام حسین(ع) حدیثی از آن امام همام را در خصوص ضرورت توجه جدی و عمیق نسبت به امام زمان(عج) یادآور شد و افزود:  امام فرمود خداوند انسان‌ها را رها نیافرید مگر برای رسیدن به معرفت و اگر این معرفت اتفاق افتاد بندگی هم شکل می‌گیرد. لذا اساس خلقت معرفت است و باید جهت همه این موقعیت‌ها و شغل‌ها به سمت معرفت باشد. خدا از ما انتظار معرفت دارد.

حدائق با تأکید بر اینکه تمام نهادها و دستگاه‌ها اگر بخواهند در کار خود موفق باشند باید بخشی از درآمدهای خود را برای بالا بردن معرفت جامعه هزینه کنند، گفت: مردم وقتی به شناخت رسیدند به وظایف خود عمل می‌کنند و قانون را دور نمی‌زنند و قانون‌گریزی نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز هرچه تخلف است ریشه در بی‌معرفتی دارد، گفت: معرفت که آمد انسان حرمت‌شکنی و ظلم نمی‌کند و یک گناه او دو گناه نمی‌شود. معرفت باعث می‌شود انسان سلامت زندگی پیدا کنند.

حدائق با بیان اینکه بار خروجی رسانه باید افزایش معرفت مردم باشد، خطاب به خبرنگاران گفت: اگر قلم و گزارش و مطالب شما حلقه اتصالی بین یک نفر و خدا شود، برای دنیا و آخرت شما کافی است. اگر در این اخباری که انتشار می‌دهید واسطه هدایت یک و تربیت و معرفت یک نفر شدید بسیار با ارزش است و برای دنیا و آخرت شما بس است.

وی، همچنین با یادآوری این نکته که ریشه عبودیت در معرفت است، گفت: اگر می‌خواهیم مردم به مساجد روی آورند و آمار طلاق‌ها کاهش یابند، باید معرفت افزایش یابد. در روایت‌ها آمده است اگر کسی بندگی خدا کرد خدا او را بی‌نیاز می‌کند از نیاز غیر خودش.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس اظهار کرد: امروزاگر بعضاْ مشکلاتی داریم چون با خدای خود هنوز صاف نشده‌ایم. خداوند زیر بار منت بندگان خود نمی‌رود و محال است کسی به وظایف بندگی عمل کند و خدا به وظایف خداییش عمل نکند و بنده تا این سن و سال نیافتم کسی را که بگوید به وظایف بندگی به نحو شایسته عمل کردم و خدا به وظایف خداییش عمل نکرده است لذا هر جا کم داریم، کم گذاشتیم و اگر دریافتی‌مان کم بوده است، به دلیل آن است که پرداختی ما کم است.

حدائق، راه رسیدن به شناخت خدا و فلسفه خلقت را معرفت الله برشمرد و با طرح  این سئوال که باید چگونه به معرفت الله رسید، گفت: امام حسین(ع) فرمود هرکسی که می‌خواهد به معرفت برسد باید امام واجب اطاعه خود را خوب بشناسد یعنی امروز راه رسیدن به خدا از طریق امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمودند اگر کسی بخواهد به معارف دینی دسترسی پیدا کند از غیر از مسیر اهل بیت(ع) برود، یعنی ما را انکار کرده است، گفت: راه شناخت خداوند از کانال صاحب‌الزمان(عج) است. قطعاً روز قیامت امام ما امام عصر(عج) است و ما را با حضرتش می‌خوانند و صدا می‌زنند و خدا آن روز نیاورد که شاخص‌ترین فرد جامعه شاکی ما باشد.

حدائق با تأکید بر اینکه تلاش کنیم مردم، امام زمان(عج) را بیشتر بشناسند و همه ما در این زمینه مسئولیم، به شکل‌گیری شورای قرآن و عترت در استان اشاره کرد و آن را اقدامی ارزشمند توصیف کرد.

انتهای پیام
captcha