كمك 500 میلیون ریالی موقوفات فارس به آسیب‌دیدگان زلزله سی‌سخت
کد خبر: 3959809
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

كمك 500 میلیون ریالی موقوفات فارس به آسیب‌دیدگان زلزله سی‌سخت

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از اختصاص 500 میلیون ریال كمك از محل موقوفه مرحوم حاج عباس اردوبادی به آسیب‌دیدگان زلزله شهرستان سی سخت خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اختصاص 500 میلیون ریال كمك از محل موقوفه مرحوم حاج عباس اردوبادی به آسیب‌دیدگان زلزله شهرستان سی‌سخت خبر داد و گفت:  این مبلغ در قالب اهدای کارت هدیه به بیماران خاص این شهرستان و همچنین  تهیه مصالح ساختمانی ویژه منازلی که به‌شدت آسیب دیده و متحمل خسارات زیادی شده‌اند، هزینه می‌شود.

وی با بیان اینكه موقوفات همواره منشأ خدمات بزرگ و ارزنده‌ای در جامعه بوده‌اند، افزود: با احیای موقوفات می‌توان فعالیت‌های عام‌المنفعه بسیاری انجام داد تا مستمندان و نیازمندان از خدمات وقف بهره‌مند شوند.

موسوی بیان كرد: واقفان در گذشته بر اساس نیاز زمانه خود اقدام به وقف کرده‌اند و با انجام این وقف‌ها کمک‌های بسیاری به مردم زمان خویش کرده‌اند. امروز نیز با حضور خیران و واقفان می‌توان بسیاری از نیازهای اساسی و ضروری جامعه را برطرف کرد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: حوادث غیر مترقبه و ناگوار طبیعی نظیر زلزله سیل و .... می‌تواند یکی از نیات وقف‌های جدید باشد و واقفان و نیک‌اندیشان به آن توجه کنند، حتی وقف‌های جدید با موضوع مطالعه و پژوهش درخصوص حوادث طبیعی غیرمترقبه و کاهش اثرات و یا جلوگیری از آن می‌تواند مورد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha