تمام مسئولان بستر تحقق «جهش تولید» را فراهم كنند
کد خبر: 3954050
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

تمام مسئولان بستر تحقق «جهش تولید» را فراهم كنند

استاندار فارس خواستار تلاش همه جانبه مسئولان و مدیران برای تحقق شعار «جهش تولید» در ماه‌های انتهایی سال جاری شد و گفت: تمام مدیران وظیفه دارند كه بسترسازی لازم را برای عملیاتی شدن شعار سال فراهم كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 26 بهمن‌ماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان به شعار سال مبنی بر تحقق «جهش تولید» اشاره كرد و گفت: تمام مدیران وظیفه دارند كه بسترسازی لازم را برای عملیاتی شدن شعار سال فراهم كنند.

وی خواستار تلاش همه جانبه مسئولان و مدیران برای تحقق شعار «جهش تولید» در ماه‌های انتهایی سال جاری شد و گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب در این زمینه در دو قالب بخش دولتی و خصوصی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اقتصاد و امور دارایی انجام شود.

رحیمی همچنین بر ضرورت خرید از تولیدات داخلی استان تأكید كرد و گفت: استفاده از تولیدات کارخانجات مستقر در استان علاوه بر اینکه ارزان‌تر خواهد بود به ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد کرد.

استاندار فارس در ادامه با تأکید بر افزایش مراودات بانک‌ها با بخش‌های خصوصی خواستار واگذاری تسهیلات و اعطای امتیازات به تولیدکنندگان داخلی شد و گفت: باید تلاش كنیم تا جایی که امكان دارد، اختیارات را واگذار و دولت را کوچک‌تر کنیم تا شاهد رونق و شکوفایی بیشتر اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینكه مشکل اصلی امروز اقتصاد ما این است که به جای حمایت از بخش خصوصی به گونه‌ای رفتار کرده‌ایم که بخش دولت و خصولتی روز به‌روز فربه‌تر شده‌اند، گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بخش‌های دولتی و خصولتی با بخش خصوصی رقابت کنند و هر روز بخش خصوصی را ضعیف‌تر کنند.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه مردم با رعایت پروتكل‌های بهداشتی با حضور در راهپیمایی 22 بهمن حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام كرد، گفت: مراسم راهپیمایی ٢٢ بهمن بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار شده است كه جای قدردانی از مسئولان ذیربط و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی دارد.

 استاندار فارس همچنین به مطرح شدن برخی مباحث در این روزها درباره سخنرانی 22 بهمن اشاره كرد و گفت: در طول تاریخ کشور افراد مختلفی به‌عنوان فرهنگیان و سیاستمداران، سرداران، جنگواران مطرح شدند که دستاوردهای آن‌ها را یک افتخار و هویت ملی می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً در هیچ صنف و گروه و دسته‌ای هیچ فردی وجود ندارد که همه اعمال او مورد تأیید باشد، گفت: ما شخص را تکریم نمی‌کنیم بلکه عمل افراد را مورد تقدیر قرار می‌دهیم، مانند امیرکبیر بنابراین باید بزرگانی که مورد احترام جامعه هستند را به خاطر بزرگی خدماتشان ارج بنهیم.

انتهای پیام
captcha