افتتاح ۵۶۰ واحد مسکن محرومان در زنجان
کد خبر: 3952762
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
با حضور آذری‌جهرمی انجام شد؛

افتتاح ۵۶۰ واحد مسکن محرومان در زنجان

۵۶۰ واحد مسکن محرومان همزمان با دهه فجر از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان افتتاح شد.

افتتاح ۵۶۰ واحد مسکن محرومان در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، همزمان با ایام الله دهه فجر، امروز، 20 بهمن‌ با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار زنجان، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد مسکن استان برخی پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به‌صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در این آیین ۵۶۰ واحد مسکن محرومان استان با اعتباری بالغ بر ۴۴۷ میلیارد ریال شامل ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۶۸ میلیارد ریال کمک بلاعوض در روستای محمود آباد شهرستان زنجان افتتاح شد. برای هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

همچنین  ۵۰ هزارمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده روستایی از اعتبارات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی نیز در روستای لگاهی شهرستان زنجان افتتاح شد.

به گفته رضا‌ خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، 21 پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان با اعتباری بالغ بر ۵۱۸ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده است که از جمله مهمترین طرح‌ها می‌توان به افتتاح طرح «هادی روستایی» در 6 روستای شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم و سلطانیه اشاره کرد.

وی مهمترین هدف طرح‌های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها دانست و افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به‌شمار می‌روند.

این مسئول با اشاره به اینکه، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، تصریح کرد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه‌گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستاییان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است.

وی همچنین از افتتاح یک پروژه در حوزه مسکن شهری با اعتباری بیش از 35 میلیارد ریال در این ایام خبر داد و گفت: تأمین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیران یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.

انتهای پیام
captcha