احداث 110 هزار واحد مسکن محرومان در کشور
کد خبر: 3952017
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

احداث 110 هزار واحد مسکن محرومان در کشور

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: برای احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور موافقت‌نامه‌هایی با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده و ریاست این سازمان پشتیبان همه جانبه و مشوق ما در این راه هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی رضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در مراسم افتتاح مسکن محرومان و سیل‌زدگان سال گذشته که دیروز، 15 بهمن‌ماه در روستای قلیان برگزار شد، ساخت مسکن محرومان را یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: پروژه ساخت مسکن محرومان یکی از پروژه‌های مهم کشوری است که با انگیزه قوی مجریان امر در حال انجام است.

وی از تحویل ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن محرومان و سیل‌زدگان استان کردستان خبر داد و افزود: احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان سال گذشته در استان کردستان به تصویب رسید که تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد آن تحویل محرومان شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: برای احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور موافقت نامه‌هایی با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد شده و ریاست این سازمان پشتیبان همه جانبه و مشوق ما در این راه هستند.

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ادامه این مراسم عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون علاوه بر ١١۰ هزار واحد مسکونی، ۲۲ هزار واحد مسکونی دیگر طی تفاهم نامه میان کمیته امداد امام خمینی با استانداران احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از این تعداد ۵۰ درصد واحدهای مسکوی تحویل داده شده است، افزود: امیدواریم تا خرداد ۱۴۰۰ کل این واحدهای مسکونی به بهره‌برداری برسد.

بختیاری بیان کرد: در سفر سال گذشته به کردستان تفاهم نامه هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت منعقد شد که ۲۴۶ واحد آن پروانه ساخت گرفته است.

احداث دو هزار واحد مسکن محرومان در کردستان

رضا قادری، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیز در ادامه اظهار کرد: تفاهم نامه احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان بین سازمان برنامه بودجه، استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده که براساس آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای ساخت مسکن سیل‌زدگان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ واحد مسکونی در جریان سیل سال گذشته تعمیر و مرمت شده است، افزود: این خانه‌ها در ۴۵۵ روستا احداث می‌شود که یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکن به بهره‌برداری رسیده است.

قادری با اشاره به احداث مسکن محرومان در ۶۷۷ روستا ادامه داد: به هر واحد مسکن محرومان تسهیلات ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومانی اختصاص یافته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: در مجموع ۳ هزار و ۴۰۰ واحد، مسکن محرومان و سیل زدگان، اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی صرف شده است.

انتهای پیام
captcha