رسانه‌ها امیدآفرینی و خودباوری را در جامعه تقویت کنند
کد خبر: 3951663
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

رسانه‌ها امیدآفرینی و خودباوری را در جامعه تقویت کنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی باید امیدآفرینی و خودباروی را در جامعه تقویت و ترویج کنند، گفت: با سیاه‌نمایی رسانه‌ای هیچ دردی از مشکلات جامعه کاسته نمی‌شود و امیدواریم با همت مسئولان و رسانه‌ها بتوانیم بخشی از دغدغه‌های مردم استان را مرتفع کنیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، روز گذشته، ۱۴ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان، اظهار کرد: دین اسلام از همان ابتدا برای زنان جایگاه ویژه‌ای قائل شده است و حضرت زهرا(س) بزرگ بانوی اسلام در تمام بخش‌های تربیتی، علمی و تأثیرگذاری نقش کلیدی را برعهده داشته‌اند.

وی افزود: جایگاه و ارزش بانوان در انقلاب اسلامی به تأسی از بانوی دو عالم ارتقا یافته است و برهمین اساس در تظاهرات علیه رژیم ستم شاهی صفوف بانوان در کنار صفوف آقایان بود و بانوان در تمام عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور پررنگی داشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه حقوق و جایگاهی که انقلاب اسلامی برای بانوان در عرصه‌های اجتماعی و اشتغال قائل شده، بی‌نظیر است، بیان کرد: جایگاه زن در اسلام و انقلاب به شایستگی دنبال می‌شود و این جایگاه به برکت انقلاب اسلامی روز به روز در حال ارتقاست.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های گروهی مشکلات حوزه بانوان را به‌صورت مسئله‌ای و واقعی عنوان کنند، افزود: آسیب‌های اجتماعی، بیکاری فارغ‌التحصیلان، طلاق و... از جمله مشکلات حوزه بانوان بوده است که دفتر نمایندگی ولی‌فقیه استان پیگیر رفع این مشکلات خواهد بود.

پورذهبی در ادامه به انتخابات پیشرو اشاره و بیان کرد: همگان باید تلاش کنیم تا امیدآفرینی را در جامعه افزایش دهیم چراکه کشور ایران اسلامی یک کشور غنی بوده و از گستردگی، قدمت و فرهنگ پایدار برخوردار است و همین امور از محورهای اصلی امیدآفرینی در یک جامعه هستند.

وی اظهار کرد: در انتخابات سال 88 در کشور بیشتر از 24 میلیون رأی داشتیم و همچنین در انتخابات سال 96 نیز 23 میلیون رأی بود که این مشارکت نشان از وفاداری مردم به نظام و انقلاب دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی باید امید و خودباروی را در جامعه تقویت و ترویج کنند، افزود: با سیاه‌نمایی رسانه‌ای هیچ دردی از مشکلات جامعه کاسته نمی‌شود که امیدواریم با همت و تلاش مسئولان و رسانه‌های گروهی بتوانیم بخش از مشکلات و دغدغه‌های مردم را مرتفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کاندیداهای انتخاباتی در راستای ارتقای مشارکت مردم در عرصه انتخابات باید از کلی گویی دست برداشته و برای اثبات کارایی خود دیگران را نفی نکنند، افزود: داوطلبان با ارائه طرح و ایده‌های کارساز در سخنرانی‌های خود بارقه‌های امید را به جامعه منتقل کنند.

پورذهبی به راهکارهای توسعه یافتگی استان کردستان اشاره و بیان کرد: استان کردستان یک استان غنی به لحاظ گردشگری، کشاورزی و... بوده است که توسعه این بخش‌ها نیازمند کار بسیار است.

وی با اعلام اینکه با کار فرهنگی و جهادی می‌توانیم در عرصه توسعه پایدار استان گام برداریم، افزود: امیدواریم با تلاش‌ها و تبلیغات صورت گرفته بتوانیم آنچه را که مطلوب مقام معظم رهبری در استان کردستان بوده است، را اجرا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در ادامه به عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و بیان کرد: روند فعالیت شورای فرهنگی عمومی در استان کردستان تغییر خواهد کرد و این شورا مسئله محور در حوزه‌های فرهنگی فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی بزرگترین و مهم‌ترین شورایی است که در مورد مسائل فرهنگی استان تصمیم‌گیری خواهد کرد و متأسفانه این شورا در گذشته پویایی کافی را نداشته است که امیدواریم با ابتکارات خلاقانه اعضای جدید بتوانیم روند رو به جلوتری را از این شورا شاهد باشیم.

پورذهبی با اشاره به اینکه هیچ انسان عاقلی عبور از مرز تخریب و نقد را نمی‌پذیرد، گفت: در نظام مقدس انقلاب اسلامی شایسته نیست که افراد مؤمن و مسلمانی که متصدی امور هستند، تخریب شوند چراکه این امر با نقد منصفانه تفاوت دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی نقدهای نرم هم با پاسخ‌های تندی مواجه می‌شود، یادآور شد: تخریب و توهین چه از طرف نقدشونده و چه از طرف نقدکننده شایسته نیست و همانگونه که رهبرمعظم انقلاب هرگونه توهین به هیئت دولت را ناروا می‌دانند ما نیز باید از ایشان پیروی کنیم.

انتهای پیام
captcha