سهم 69 درصدی زنان در مشاغل خانگی فارس
کد خبر: 3951643
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

سهم 69 درصدی زنان در مشاغل خانگی فارس

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس، سهم زنان در مشاغل خانگی این استان را 69 درصد و در طرح ملی كارورزی 65 درصد اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سهراب مختاری، مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس امروز، 14 بهمن‌ماه در نشستی كه به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن برگزار شد، گفت:‌ سهم زنان در مشاغل خانگی این استان ۶۹ درصد و سهم بانوان در طرح ملی کارورزی نیز ۶۵ درصد است.

وی به حمایت از زنان در حوزه تشکیل تعاونی‌ها و اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: در راستای توسعه و شکوفایی تعاونی‌های زنان به ۲۵ تعاونی از این نوع در استان فارس کمک بلاعوض شده است.

مختاری با بیان اینكه ۳۹۲ تشکل کارگری و کارفرمایی تا ابتدای دولت یازدهم در سطح فارس وجود داشته که اکنون این تعداد به ۹۱۶ تشکل افزایش پیدا کرده است، گفت:‌ از این تعداد تشکل کارگری و کارفرمایی استان فارس زنان در ۶۰۰ تشکل آن عضو هیئت مدیره هستند.

زهرا جعفری، عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس نیز در این نشست گفت: ۱۹۴ هزار زن سرپرست خانوار و ۷۸ هزار زن خودسرپرست در فارس وجود دارد که به ترتیب در این دو بخش رتبه ۴ و اول کشور به فارس اختصاص دارد.

وی با بیان اینكه پیشنهاد می‌شود که بسته حمایتی اشتغال‌زایی ویژه زنان و همچنین آموزش و توانمندسازی منجر به مهارت برای این قشر تدوین و اجرایی شود، گفت: در حوزه مشاغل خانگی اعتبارات خوبی به فارس اختصاص داده اما تاکنون کمتر از ۱۰ درصد آن محقق شده که لازم است در این زمینه سهم باقیمانده نیز محقق شود.

جعفری در پایان بر لزوم تحقق بیمه زنان خانه‌دار تأکید کرد و افزود: هدیه پایان دولت دوازدهم می‌تواند محسوب شدن زنان خانه‌دار به‌عنوان شاغل اجتماعی باشد که در پی آن آرزوی دیرینه این قشر یعنی بهره از بیمه زنان محقق خواهد شد.

انتهای پیام
captcha