۳ هزار شهید همچنان مفقودالاثر هستند
کد خبر: 3951539
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

۳ هزار شهید همچنان مفقودالاثر هستند

جانشین فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در حال حاضر، ۳ هزار شهید مفقودالاثر در کل کشور وجود دارد و طرح تفحص شهدا به‌ صورت جدی ادامه می‌یابد.

وجود 3000 شهید مفقودالاثر در کشور

به گزارش ایکنا از سمنان، ناصر سعیدی، جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز، 14 بهمن در نشست کمیته شهدای مفقودالاثر استان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ۱۳ هزار شهید مفقودالاثر تقدیم انقلاب اسلامی شد گفت: در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته ۱۰ هزار شهید شناسایی شده‌اند اما هنوز 3 هزار شهید مفقودالاثر دیگر در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به انجام آزمایش «دی ان ای» از خانواده شهدای مفقودالاثر، گفت: کاوش برای یافتن شهدان جاوید اثر در زمره رسالت‌های دینی، انسانی و اجتماعی و فرهنگی ما است که موجب تکریم خانواده شهدا می‌شود.

سعیدی با اشاره به تجربه‌های موفق شناسایی شهدا و بازگشت آنان به وطن و همچنین پایان انتظار خانواده معزز شهدا، افزود: بازگشت شهدا به آغوش خانواده آسیب‌های انسانی ناشی از جنگ را کاهش داد که در این راستا به دلیل همین اهمیت بالایی که یافتن مفقودان دارد، طرح تفحص شهدا به صورت سازماندهی شده و جهادی تحت عنوان «جستجوی نور» در سراسر مرزهای کشور راه‌اندازی شد.

جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح متذکر شد: این طرح موجب شد تا در سراسر مرزهای ایران در جنگ و دوران دفاع مقدس کار تفحص شهدا را در ابعاد کلان‌تر انجام دهیم.

به گفته سعیدی؛ بخش عمده از کار تفحص شهدا در دوران دفاع پس از هر عملیات انجام می‌شد که در مقطع دوم تفحص شهدا پس از دوران مقدس بین سال‌های ۶۷ تا ۷۰ بود که کمیته یافتن مفقودان آغاز به کار و تا امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد که نتیجه این کار جهادی طرح جستجوی نور، یافتن پیکر پاک ۴۵ هزار شهید دوران دفاع مقدس است.

جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه از ۳۲۳ هزار شهید ایران در ۴۲ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی ۱۹۶ هزار نفر متعلق به دوران دفاع مقدس است، یادآور شد: ۲۵ درصد از شهدای ما بعد از جنگ کاوش شدند و تشکیل کمیته بازخوانی عملیات‌ها، تعیین آمار دقیق شهدا، تکمیل بانک خون و «دی ان ای» در سراسر استان‌های کشور دنبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha