نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب بی‌بدیل است
کد خبر: 3951106
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب بی‌بدیل است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ضمن تمجید از نقش بی‌بدیل جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب، گفت: جوانان ما روز به روز به سمت معنویت حرکت می‌کنند و این تفکر اشتباه است که بگوییم تنها جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برتر بودند.

خبر عکس ندارد////نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب بی‌بدیل است/ ارسالی یکشنبه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 12 بهمن ماه، در مراسم «تجدید بیعت با ولایت»، در تالار اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) تبریز، با بیان اینکه باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب در طول این ‌۴۲ سال گفته شود، اظهار کرد: باید قدردان این انقلاب باشیم و علی رغم وجود همه‌ مشکلات از جمله تحریم، فشار اقتصادی، مشکلات معیشتی و... نگاه کنیم و ببینیم که چه موفقیت‌هایی در طول این دوران به‌دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت علم در جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب، ۱۱ برابر دنیا است، اضافه کرد: ایران امروز، هشتمین کشور تولیدکننده اورانیوم ۲۰ درصد، سومین کشور تولید کننده‌ داروی ام اس در جهان و تنها تولید کننده‌ پرینتر سه بعدی میکروسکوپی در خاورمیانه است.

آل‌هاشم با اشاره به قدرت ایران ادامه داد: امروز ایران در میان پنج ارتش قوی جهان در حوزه سایبری قرار دارد و نخستین تولید کننده‌ پودر استخوان در جهان و تنها کشور تولید کننده‌ لوله های چدنی ۲۰۰۰ میلی متری در آسیا است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: ایران سومین کشور تولید کننده دکل‌های انتقال برق و در زمره‌ هشت کشور فضایی در دنیا بوده و همچنین سومین کشور دارای فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در دنیا است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص شتاب علمی کشور و فرمایش ایشان بر کند نشدن این حرکت، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، شاهد رشد چشمگیری در این موضوع هستیم، بطوری‌که اکنون در نانو، فناوری هسته‌ای، علوم پزشکی و سلول‌های بنیادی دارای رتبه‌های عالی هستیم که این افتخارات به مدد تکیه بر استعدادها و ظرفیت‌های درونی جوانان ایران اسلامی محقق شده است.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیش از پیروزی انقلاب تنها پزشکان هندی، بنگلادشی و پاکستانی در بیمارستان‌ها حضور داشتند، ولی امروز نه تنها کمبود پزشک نداریم، بلکه پزشکان در سطح بین‌المللی نیز کار می‌کنند و ایران اسلامی سومین کشور در استخراج سلول‌های دندان شیری در سطح جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امروز، ایران اسلامی ششمین کشور تولید کننده زیردریایی و دومین کشور تولید کننده پهپاد رادارگریز در جهان است. آیا نباید به این افتخارات ببالیم؟ کشوری که نخستین تولید کننده قطعه‌ تلسکوپ رصدخانه در دنیا و یکی از کشورهای مجهز به تکنولوژی انحراف موشک کروز در دنیا است.

وی با اشاره ‌به اینکه ایران یکی از تولید کنندگان لباس فضانوردی در جهان است، اظهار کرد: در بخش فضا نیز ایران از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضا و همچنین تولید کننده سریع‌ترین اژدر رادار گریز در جهان است.

آل‌هاشم با بیان اینکه باید به این دستاوردها افتخار کرد که به برکت شهدای سپاه و ارتش به دست ما رسیده است، افزود: استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقای جایگاه ایران در دنیا، امیدافرینی در سطح جهان اسلام، رشد بیداری اسلامی به برکت امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب از دیگر دستاوردهای انقلاب است.

وی ضمن تمجید از نقش جوانان در پیشبرد اهداف انقلاب، افزود کرد: جوانان ما روز به روز به سمت معنویت حرکت می‌کنند و این تفکر غلط است که بگوییم تنها جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برتر بودند؛ درست است که ریزش‌هایی داشته‌ایم، اما در مقابل رویش‌های فراوانی نیز داریم.

آل‌هاشم اضافه کرد: همین جوانان بودند که به‌عنوان مدافعان حرم و ‌با عشق و پیروی از امام و رهبری در دفاع از حریم اهل بیت(ع) ایستادند. جوانان هستند که مساجد و نماز جمعه‌ها را پر می‌کنند. جوانانی که در عین مطالبه‌گری و فریاد علیه فساد، در همه صحنه‌ها حاضر هستند.

امام جمعه تبریز با مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها، گفت: عمر ۲۰ ساله‌ انقلاب کبیر فرانسه و یا انقلاب الجزایر چه تبعاتی داشت و به کجا ختم شد؟.

وی با تأکید بر بیان شکست‌ها و رسوایی‌های آمریکا در کنار دستاوردهای انقلاب، گفت: تسخیر لانه جاسوسی، حادثه‌ طبس، کودتای نوژه، ناکامی در جنگ تحمیلی، شکست عملیات تسلیحاتی در جنگ، شکست در پرونده هسته‌ای ایران، شکست در افغانستان، عراق، یمن، لبنان، شکست در پروژه برکناری بشار اسد، شکست در فتنه ۸۸ و ... از جمله شکست‌های آمریکا است که باید مطرح شود.

آل هاشم افزود: همه شاهدیم آن‌هایی که ما را تهدید می‌کردند، به چه روزی افتادند و با چه افتضاحی کاخ سفید را ترک کردند؛ این‌ها کار خداست و هرکسی با خدا باشد، سرانجام پیروز خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در خاتمه یادآور شد: در این روز مبارک جا دارد یاد و خاطره خواننده سرود انقلابی «خلبانان ملوانان» را گرامی بداریم که به تازگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha