۸۰ درصد موقوفات کردستان دارای سند مالکیت است
کد خبر: 3950966
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

۸۰ درصد موقوفات کردستان دارای سند مالکیت است

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اهمیت سند مالکیت برای جلوگیری از موقوفه‌خواری و تجاوز و دست‌درازی به اموال موقوفه گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد موقوفات استان کردستان سند مالکیت اخذ کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، در گفت‎و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: استان کردستان دارای 2 هزار و 301 موقوفه با 19 هزار و 14 رقبه بوده است که کار اخذ سند مالکیت برای این موقوفات از چندسال اخیر آغاز شده و ادامه دارد.

وی افزود: اخذ سند مالکیت برای موقوفات و رقبات، حفاظت و صیانت از حقوق واقفان و کمک به اجرای امینانه نیات آنان است و بر همین اساس در اولویت فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان قرار دارد.

مدیرکل اوقاف کردستان با بیان اینکه هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است، بیان کرد: ما باید با تثبیت مالکیت موقوفات ادامه‎دهنده راه واقفان خیراندیش باشیم و از هرگونه دست درازی به اموال موقوفه جلوگیری کنیم.

وی به اهمیت سند مالکیت برای جلوگیری از موقوفه‌خواری و تجاوز و دست درازی به اموال موقوفه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 80 درصد موقوفات استان کردستان سند مالکیت اخذ کرده‌اند.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به صدور سند مالکیت برای موقوفات استان کردستان در سال جاری بیان کرد: اخذ 205 جلد سند مالکیت و تبدیل 246 جلد سند مالکیت دفترچه‌ای به تک برگی از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون بوده که این امر با همکاری ثبت اسناد و املاک استان کردستان حاصل شده است.

مدیرکل اوقاف کردستان افزود: اخذ 952 جلد سند مالکیت طی دو سال اخیر و جانمایی بیش از 500 پلاک وقفی استان در لایه وقفی کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در جلوگیری از موقوفه‌خواری بوده است.

وی با اشاره به ثبت 21 وقف جدید در سال جاری در استان کردستان، یادآور شد: شهرستان‌های بیجار و سقز هر کدام با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های امسال را به ثبت رسانده‌اند و در شهرستان‌های سنندج و مریوان سه وقف و شهرستان بانه نیز یک وقف جدید ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha