واگذاری پرونده هزار و ۴۸۲ سالمند قزوینی به مراکز نیکوکاری
کد خبر: 3949707
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

واگذاری پرونده هزار و ۴۸۲ سالمند قزوینی به مراکز نیکوکاری

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ۹۹ پرونده هزار و ۴۸۲ سالمند از مجموع بیش از ۲۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد به منظور برون سپاری خدمات به مراکز نیکوکاری تحویل شده است.

واگذاری پرونده هزار و ۴۸۲ سالمند قزوینی به مراکز نیکوکاری

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، محمد صیادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین بیش از 31 هزار خانوار مددجوی معیشت بگیر و تبصره 14 داریم که در مجموع جمعیتی بیش از 60 هزار نفر را شامل می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از این تعداد مددجو بیش از 20 هزار نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند که رسیدگی به این‌ها نیازمند تدابیر و خدمات خاصی است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برون‌سپاری خدمات است که در این خصوص طی 9 ماهه سال جاری پرونده یک هزار و 482 به 13 مرکز نیکوکاری واگذار شد.

صیادی افزود: درصد هستیم پرونده مابقی سالمندان را هم به‌مرور به مددکاران برون‌سازمانی واگذار کنیم تا از این طریق خدمات را در فرایندی خارج از چارچوب اداری و در قالب نظام مردم‌نهاد ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: طبق برنامه و بر اساس اعتبارات موجود برون‌سپاری خدمات سالمندان در گام نخست برای 30 درصد انجام می‌شود و با بررسی و مطالعه این میزان واگذاری، استمرار این اقدام پیگیری خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برخی از نقاط قوت طرح برون‌سپاری امور مددکاری سالمندان تحت حمایت به مراکز نیکوکاری اظهار کرد: توجه به اهداف برنامه ششم و کاهش برخی از تصدی‌گری‌ها، تکریم هرچه بیشتر سالمندان و کاهش هزینه‌های اجرایی و بهره‌وری بیشتر، کاهش زمان بررسی، رسیدگی و تسریع در ارائه خدمات حمایتی و شناسایی خانواده‌های در شرایط اضطرار و مدیریت بهتر منابع و اثربخشی بهتر خدمات ازجمله مزیت‌های چنین رویکردی است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ضریب اعتماد خیران و نیکوکاران به‌واسطه انجام برون‌سپاری و اقدام بی‌واسطه مراکز نیکوکاری برای مدیریت امور، امکان بیشتر در هم‌افزایی خدمات حمایتی و مشارکت حداکثری نیکوکاران در رفع نیازها و مشکلات اساسی و دارای فوریت و حذف برخی امور زائد اداری، کاهش تصدی‌گری کمیته امداد و برنامه‌ریزی به‌منظور مدیریت بهتر در به انجام رساندن امور و افزایش توان و تمرکز سایر مددکاران در توانمندسازی خانواده‌های دارای شرایط با نظر به کاهش تعداد پرونده‌ها از دیگر رویکردهای اجرای طرح برون‌سپاری است.

صیادی تأکید کرد: در برون‌سپاری امور سالمندان با توجه به محله محور بودن مراکز نیکوکاری، از برخی سوءاستفاده‌های احتمالی پیشگیری شده و در ارائه خدمات شناخت بیشتری وجود دارد.

وی یادآور شد: افزایش رقابت سالم در بین مراکز نیکوکاری در ارائه خدمات حمایتی یکی دیگر از مزیت‌هایی است که از آن برای ارتقای خدمت‌رسانی بهره خواهیم برد.

انتهای پیام
captcha