همایش پیاده‌روی «در سوگ یاس کبود» در ملایر برگزار می‌شود
کد خبر: 3947926
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

همایش پیاده‌روی «در سوگ یاس کبود» در ملایر برگزار می‌شود

مدیر تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان ملایری با عنوان «سوگواره یاس کبود» در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) خبر داد.

همایش پیاده‌روی «یاس کبود» در ملایر برگزار می‌شودحجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی به‌عنوان الگو و نمونه‌ زندگی مطرح است و هر بعدی از زندگی آن حضرت، تجلی انوار الهی است.

وی با اشاره به شخصیت ممتاز و برجسته‌ حضرت فاطمه(س) در ابعاد سیاسی، اجتماعی و جهادی، افزود: زندگی ایشان اگرچه کوتاه بود اما از ابعاد مختلف از جمله جهاد، مبارزه، تلاش، کار و صبر انقلابی، درس، فراگیری و آموزش، سخنرانی و دفاع از ولایت و نظام اسلامی و... بی‌نظیر و در نهایت هم شهادت ایشان قابل بررسی است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ایام فاطمیه، بیان کرد: این برنامه‌ها برای دو دهه فاطمیه اول و دوم در نظر گرفته شده بود و همچنان در حال برگزاری است.

وی اعزام مبلغان به مناطق شهری و روستایی، اجرای دمام‌زنی با حضور گروه 20 نفره از همدان در سطح شهر، بارگذاری برنامه‌های عزاداری مداحان و سخنرانی از سوی روحانیون در فضای مجازی، ختم قرآن در فضای مجازی به نیت هدیه به حضرت زهرا(س) و... را از برنامه‌های این اداره در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) برشمرد.

حجت‌الاسلام نجفی در ادامه از برگزاری ویژه‌برنامه «در سوگ یاس کبود» با عنوان همایش پیاده‌روی بانوان فاطمی در ملایر خبر داد و گفت: این برنامه همه‌ساله با حضور پرشور بانوان ملایری برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال نیز با اجازه مسئولان ستاد ملی کرونا و فرمانداری ملایری همایش پیاده‌روی بانوان ملایری، عصر شنبه، 27 دی‌ماه، ساعت 15 تا 17 از مقابل دفتر امام‌جمعه ملایر به سمت مسجد حسینیه سیدالشهدا(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور بانوان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی یادآور شد: در این مراسم مداحان برجسته شهرستان طی مسیر مرثیه‌سرایی و به یاد حضرت زهرا(س) عزاداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: همچنین در مناطق مختلف شهری و روستایی به‌صورت مردمی و خودجوش مراسم‌ عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) با سخنرانی روحانیون در مساجد و حسینیه‌ها در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha