امام جمعه اهل سنت استان فارس کشتار معدنچیان شیعه پاکستان را محکوم کرد
کد خبر: 3947605
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

امام جمعه اهل سنت استان فارس کشتار معدنچیان شیعه پاکستان را محکوم کرد

امام جمعه گله دار استان فارس، ضمن محکوم کردن فاجعه بی‌رحمانه کشتار معدنچیان پاکستان که به دست گروه تروریستی داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، تاکید کرد: علماء، نخبگان، سیاستمداران مذاهب مختلف با هم‌اندیشی و بهره‌مندی از منابر و مساجد ریشه گروه‌های تکفیری را بخشکانند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری تقریب، شیخ مصطفی نوری امام جمعه گله دار استان فارس، در گفتگو با خبرگزاری تقریب با اشاره به آیه 93 سوره النساء که می فرماید: «وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا»، ابراز داشت: با كمال تأسف و تألم اين جنايت وحشتناک و بی رحمانه بر مردم نجیب هزاره پاکستان را محکوم می کنیم و امیدواریم که دولت پاکستان عاملین این قتل عام ضد بشری را به سزای اعمالشان برساند و تدابیری پیشگیرانه از وقوع این چنین جنایات ضد بشری به عمل آورد.
 
امام جمعه گله دار فارس تصریح کرد: در عصر حاضر بشریت و متأسفانه جهان اسلام قربانی خشونت و افراط گرایی اندیشه‌های مخربی شده است که جان، مال، کرامت انسانی و دینی را مورد هدف قرار داده و مقصود امپریالیسم و صهیونیسم است.
 
وی افزود: تنها منابر و مساجد توان ریشه‌کن کردن گروه‌های تکفیری و خشکاندن ریشه‌های در بدو تکوین و برخورد قاطعانه با دشمنان و کاهش نفوذ و گسترش افراط گرایی را دارند.
 
شیخ نوری عنوان کرد: عامل و اسباب بروز این نوع برنامه‌ها، قرائت‌های خشونت‌آمیز از دین، جهل و نادانی و عدم اطلاع از احکام و شریعت محمدی است.
 
وی در پایان تاکید کرد: باید علما، نخبگان، سیاستمداران مذاهب مختلف هم‌اندیشی کرده  و از گفتمان‌های دینی و میتینگ‌های سیاسی تحریک‌آمیز بپرهیزند؛ در پایان، آرزوی رحمت و مغفرت الهی، علو درجات و محشور شدن با پیامبران برای آنان و صبر برای بازماندگان مسئلت داریم.
انتهای پیام
captcha