خشم نمازگزاران هندی‌ از قتل عام معدنچیان شیعه در پاکستان
کد خبر: 3946547
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

خشم نمازگزاران هندی‌ از قتل عام معدنچیان شیعه در پاکستان

نمازگزاران هندی در واکنش به قتل عام کارگران معدن شیعه هزاره در حمله داعش در غرب پاکستان دست به تظاهرات زده و این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا از هند؛ دیروز، 19 دی پس از برگزاری نماز جمعه به همت شورای ملی شیعیان هندوستان و انجمن شیعه «الصفا» دهلی در مسجد شیعه جامع دهلی تجمع اعتراضی با حضور علما و مردم شهر دهلی در محکومیت حمله تروریستی به شیعیان هزاره در پاکستان برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان از دولت پاکستان خواستند اقدامات تروریستی علیه اقلیت‌های مذهبی در پاکستان، به ویژه جامعه شیعه هزاره را مهار و امنیت آنها را تضمین کند.

مولانا محسن تقوی، امام جمعه شیعه جامع مسجد دروازه کشمیر دهلی ضمن ابراز ناراحتی و اندوه از این فاجعه، به خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و با آنان اظهار همبستگی کرد و اقدام فوری دولت پاکستان علیه این تروریست‌ها را خواستار شد.

مولانا جانان اصغر مولایی، رئیس شورای ملی شیعیان هند، ضمن محکوم‌کردن این اقدام تروریستی ناجوانمردانه، گفت که سازمان‌های تروریستی همواره در پاکستان فعال بوده‌اند و دولت این کشور نتوانسته است آنها را مهار کند، دولت فعلی نیز با وعده‌های صلح روی کارآمده؛ اما نتوانسته است از مردم محافظت کند.

مولانا میرزا عمران علی، دبیرکل شورای ملی شیعیان هندوستان، کشته شدن این 11 فرد غیرمسلح و بی‌گناه را بیانگر شکست جدی دولت پاکستان در برابر تروریست‌ها خواند و خواستار اقدام فوری علیه تروریست‌ها و مجازات آنها شد.

مولانا جلال حیدر نقوی، سخنگوی شورای ملی شیعیان هند، ضمن ارائه قطعنامه‎ای در محکومیت حادثه تروریستی قتل عام معدنچیان شیعه در پاکستان، گفت که ما در حال ارسال نامه‌ای اعتراضی به نخست‌وزیر پاکستان هستیم و از وی می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به شکایات مظلومین این حادثه رسیدگی کند.

در شهر کارگیل نیز با وجود سرمای شدید پس از نماز جمعه تظاهرات اعتراضی در محکومیت حمله تروریستی علیه اقلیت شیعه هزاره در پاکستان برگزار شد.

در این شهر پس از نماز جمعه تظاهرات از مجتمع مدرسه اثناعشریه کارگیل به رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ غلام حسن واعظی، امام جمعه بخش مرکزی شهر آغاز شد و هزاران نفر از مردم در آن شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان پرچم‌های سیاه و پلاکاردهایی را در محکومیت حمله تروریستی و قتل عام شیعیان حمل می‌کردند و علیه قتل اقلیت‌ها در پاکستان شعار می‌دادند.

یادآور می‌شود که شنبه گذشته(13 دی ماه) در منطقه ماچ بلوچستان در پاکستان، 11 کارگر متعلق به جامعه هزاره شیعه به طرز وحشیانه‎ای سر بریده و قتل عام شدند. گروه تروریستی داعش پاکستان مسئولیت این قتل را بر عهده گرفت.

انتهای پیام
captcha