نگاهی به فعالیت‌های جهادی مسجد امام علی(ع) شهرستان آشخانه
کد خبر: 3947176
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

نگاهی به فعالیت‌های جهادی مسجد امام علی(ع) شهرستان آشخانه

مسجد امام علی(ع) شهرستان آشخانه به همت فعالان جهادی و خیران اقدام به رفع مشکلات خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان کرده است.

امام جماعت، اولین برنامه‌ریز فعالیت‌های مسجد استحجت‌الاسلام یحیی حسام، امام جماعت مسجد امام علی(ع) شهرستان آشخانه، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه مسجد، علاوه بر آن‌که محلی برای ارتباط بندگان با خدا و برگزاری نماز جماعت است، کارکردهای دیگری مانند فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، مبارزاتی و رسانه‌ای هم دارد که ضرورت دارد امام جماعت مسجد به آن‌ها واقف باشد، اظهار کرد: امام جماعت مسجد باید اولین برنامه‌ریز فعالیت‌های مسجد باشد تا بتواند اهل آن را همراه و همسو کند که به حمدالله با هماهنگی و تعامل بسیار خوبی که بین امام جماعت، هیئت‌ امنا و فعالان جهادی مسجد امام علی(ع) شهرک فرهنگیان آشخانه وجود دارد، توفیق اجرای برنامه‌های موفق و خدمت بیشتر شامل حالمان شده است.

وی بیان کرد: در ایام شیوع کرونا که بسیاری از افراد محله با مشکل معیشت مواجه شده‌اند، با همکاری فعالان جهادی مسجد و بهره‌گیری از نذورات خیران با چندین نانوایی هماهنگی شده تا نان رایگان در اختیار مردم محله قرار دهند و بسته‌های معیشتی شامل مواد غذایی، مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده به خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا اهدا شد تا قسمتی از مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

حسام تصریح کرد: در طول ایامی که کرونا کسب‌وکار و معیشت مردم را نشانه گرفته است و بسیاری از نوعروسان با مشکل تهیه جهیزیه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به لطف خداوند متعال و دستان پرمهر خیران محله، تعداد ۱۰ سری جهیزیه کامل به تازه‌عروسان نیازمند اهدا شد و چندین فقره تسهیلات اشتغال‌زایی، کارگشایی و کار در منزل به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و سقف ۵۰ میلیون ریال به‌صورت ماهانه در اختیار محرومان محله شهرک فرهنگیان آشخانه قرار گرفت.

وی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، ضمن تهیه بسته‌های معیشتی و اهدا کارت‌های هدیه یک‌میلیون ریالی به نیازمندان محله، به همت خیران 10 رأس گوسفند ذبح شد و گوشت آن بین محرومان توزیع شد.

حسام اظهار کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که در ایام کرونا با همراهی مسئولان شهرستان در محله انجام شد، می‌توان به اجرای کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و بصیرت افزایی برای زوج‌های جوان، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدار با خانواده‌های مستضعف، دلجویی از خانواده‌های بیماران کرونایی، اجرای جشن تکلیف، برگزاری نشست تخصصی و بصیرتی با برخی از نخبگان دانش‌آموزی پسر و دختر در مسجد، کارگاه آموزشی خانواده انقلابی، آیین همسرداری سبک زندگی اسلامی، الگوبرداری از زندگی حضرت زینب کبری (س) اشاره کرد.

امام جماعت مسجد امام علی(ع) آشخانه اظهار کرد: شب یلدا با همراهی خیران و فعالیت نیروهای جوان و مؤمن مسجد، میوه نیازمندان محله تهیه و به همراه ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۲۰۰ هزار تومان در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

وی افزود: با توجه به این‌که مجالس مذهبی به‌واسطه کرونا کم‌فروغ شده است، قسمتی از مکان مسجد به‌عنوان استودیوی پخش زنده مراسم ملی و مذهبی در نظر گرفته شد و با دعوت از کارشناسان مذهبی و قاریان برجسته استانی و شهرستانی و افراد تأثیرگذار جامعه مانند کارآفرینان و نخبگان علمی هنری ورزشی و... برنامه زنده اینترنتی از طریق صفحه اینستاگرام مسجد پخش شد؛ که تعداد بسیاری بازدیدکننده به همراه داشت.

حسام گفت: پخت اطعام و توزیع درب منازل محلات شهرک فرهنگیان در مناسبت‌های مختلف در ۱۰ مرحله و هر مرحله قریب به هزار و 500 پرس غذای گرم، اهدا بیش از ۵۰ بسته معیشتی در هرماه به نیازمندان، تهیه و تقدیم کمک‌هزینه تحصیلی و کتاب دانش آموزان نیازمندان، تهیه هزینه درمان و یا معرفی به مراکز حمایتی و درمانی، تهیه و توزیع بیش از بیست عدد کارت هدیه ۴۵۰ هزارتومانی بین محرومان محله در فواصل زمانی مختلف از دیگر فعالیت‌هایی است که به همت خیران خداجو و فعالان مسجد امام علی(ع) شهرک فرهنگیان آشخانه در ایام کرونایی اجرا شد.

وی در پایان گفت: یکی از دلایل موفقیت بنده در فعالیت‌های جهادی مسجد، ارتباط قوی و مستمر با اهل سنت، ارتباط صمیمی و نشست با جوانان نوجوانان محله است که از این بابت شکرگزار خداوند متعال هستم.

انتهای پیام
captcha