۳۰ درصد فضا‌های آموزشی قروه فرسوده هستند
کد خبر: 3947064
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵

۳۰ درصد فضا‌های آموزشی قروه فرسوده هستند

مدیر آموزش و پرورش قروه از فرسوده بودن ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی قروه خبر داد و گفت: از دهه هفتاد تاکنون اقداماتی ارزنده و اساسی برای توسعه، تجهیز و نوسازی فضا‌های آموزشی با اتکا بر ظرفیت مجمع خیرین صورت گرفته و لازم است از این ظرفیت بی‌بدیل نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از کردستان، جعفر عبدالملکی، مدیر آموزش‌و‌پرورش قروه، امروز، 22 دی‌ در مجمع بانوان خیر مدرسه‌ساز شهرستان قروه از معلم، فضاهای آموزشی و محتوای کتب درسی به عنوان سه فاکتور مهم در نظام‌های آموزشی دنیا نام برد و اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین در دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال تربیت و تحویل انسانی تمام ساحتی به جامعه هستیم و یکی از زیرساخت‌های اساسی برای نیل به این هدف غایی و مهم، داشتن فضاهای آموزشی به روز و مجهز به فناوری‌های لازم برای رقابت با دانش‌آموزان در سطح جهانی به شمار می‌رود.

وی از فرسوده بودن 30 درصد فضاهای آموزشی شهرستان قروه خبر داد و افزود: به پاس همت بلند دکتر حافظی از دهه هفتاد تاکنون اقداماتی ارزنده و اساسی برای توسعه، تجهیز و نوسازی فضاهای آموزشی با اتکا بر ظرفیت مجمع خیرین صورت گرفته و لازم است از این ظرفیت بی‌بدیل نهایت استفاده را داشته باشیم.

مدیر آموزش‌و‌پرورش شهرستان قروه از حضور و حمایت بیش از 700 دانش‌ آموز در طرح تحولی آجر به آجر خبر داد و بیان کرد: اجرای این مهم در راستای جمع‌آوری کمک‌های خرد و کوچک دانش‌آموزان برای ساختن فضاهای آموزشی است و باید با آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی زمینه حضور حداکثری دانش‌آموزان را در این طرح و دیگر طرح‌های مشابه که ماهیتی خیرخواهانه و حمایتی دارند، فراهم کنیم.

وی در پایان از حمایت همیشگی و بی‌دریغ سپاه ناحیه قروه که با پرداخت 280 میلیون ریال گامی مهم برای تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی مدارس روستایی برداشته است، قدردانی کرد.

لیلا حیدری، مشاور مدیر امور بانوان آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در ادامه این نشست به پویش‌های طرح «آجر به آجر» و پویش ملی «من مادرم؛ بچه‌های ایران فرزندان من» اشاره و اظهار کرد: راه‌اندازی این پویش‌های مردمی در راستای کمک به امر خیر مدرسه‌سازی و فراهم کردن محیطی امن برای تحصیل دانش‌آموزان بوده است.

وی افزود: دستگاه تعلیم و تربیت ظرفیت بسیار بالایی برای فرهنگ‌سازی و کمک به احداث فضاهای آموزشی و رفع دغدغه‌های دانش‌آموزان دارد.

مشاور مدیر امور بانوان آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: با تمرکز برسبک مدیریتی مادران به عنوان الگوی مدیریت مالی در خانواده‌ها می‌توانیم گام‌‌های بلندی برای نیل به اهداف این پویش‌ها برداریم.

وی ضمن ارج نهادن به خدمات ارزنده کارشناسی امور بانوان آموزش‌و‌پرورش قروه، از همت بلند فرهنگیان قروه برای اهتمام به کاهش دغدغه‌های مالی دانش‌آموزان بی‌بضاعت قدردانی و عنوان کرد: بر اساس آیات متعدد در کلام نورانی وحی و احادیث گهر بار امامان معصوم(ع) برای محل مشکلات مالی و رفع تنگناهای اقتصادی بر لزوم تعاون و همکاری به صورت ویژه و مکرر تأکید شده است.

حیدری با بیان این که آمار جدایی و طلاق در جامعه وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد، یادآور شد: دختران در دوران بلوغ به حمایت‌های روانی بیشتری نیاز دارند و یکی از عوامل اثرگذار در این زمینه حمایت‌های بهداشتی و ارائه مشاوره های خاص دوران بلوغ است.

انتهای پیام
captcha