پاکستان با عوامل قتل عام معدنچیان شیعه قاطعانه برخورد کند
کد خبر: 3946632
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
آیت‌الله اختری:

پاکستان با عوامل قتل عام معدنچیان شیعه قاطعانه برخورد کند

آیت‌الله محمد حسن اختری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پیامی شهادت 11 معدنچی در پاکستان را به پیروان اهل بیت(ع) تسلیت گفت و برخورد قاطع نیروهای امنیتی و نظامی پاکستان با عوامل این حادثه را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از بنیاد بین‌المللی عاشورا، متن این پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ(قرآن مجید سوره سجده آیه 22)

با کمال تأسف و تألم جامعه جهانی به ویژه امّت اسلامی بیش از چند دهه شاهد جنایات وحشتناک گروه‌های مسلح تکفیری وابسته به فرقه ظالم و ضالّه وهابیت تکفیری و رژیم جنایتکار آل سعود علیه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کشورهای مختلف به ویژه در کشور پاکستان هستند.

ادامه جنایت گروه‌های تکفیری وهابی و کشتار مردم بیگناه با سکوت ذلت‌بار سازمان‌های حقوقی بین‌المللی و محافل مدعی دفاع از حقوق بشر روبه‌رو شده است و تأسف‌بارتر اینکه دولت و سازمان‌های قضایی، امنیتی و نظامی این کشور نتوانسته‌اند و یا نخواستند این گروه‌ها را شناسایی و به مجازات برسانند و هر روز اخبار ناگوار قتل دلخراش مردم بیگناه و عملیات تروریستی جدید به گوش می‌رسد.

جنایت اخیر در بلوچستان پاکستان و به شهادت رسیدن یازده معدنچی زحمتکش و بیگناه نیز در تداوم این حملات ناجوانمردانه است و قلوب همه مسلمانان و پیروان اهل بیت(ع) را  مملو از اندوه و خشم کرد.

 اینجانب به عنوان رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) این حادثه دلخراش را به محضر مبارک امام عصر و زمان حجت بن الحسن العسکری(عج) و نیز حوزه‌های علمیه و خانواده‌های داغدیده تسلیت عرض نموده و این جنایت هولناک را به شدت محکوم می‌نمایم و از دولت پاکستان مصرانه می‌خواهم تا هرچه زودتر عاملان این جنایت را شناسایی و محاکمه و به اشد مجازات محکوم کند، تا درس عبرتی برای دیگر تروریست‌های سنگدل قرار گیرد. انتظار می‌رود نیروهای امنیتی و نظامی پاکستان نیز ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از وقوع چنین جنایات ضدبشری جلوگیری کرده و نسبت به ریشه‌کن کردن گروه‌های مسلح تکفیری و تفکر زشت و خشونت‌گرای آنان اقدام قاطع به عمل آورند.

از دولت‌های مسلمان و علمای اسلام و سیاستمداران و نخبگان و شخصیت‌های علمی و اجتماعی می‌خواهم با وحدت کلمه و همفکری و همکاری برای پیشگیری از اینگونه حوادث ناگوار اقدامات جدی انجام داده و تروریست‌ها و خون آشامان وحشی را تحت پیگرد قرار دهند و خواستار انتقام و مجازات آنها شوند و با اقدامات خود از مظلومین و ستمدیدگان حمایت نمایند.

 از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم روح شهدای اسلام و به ویژه شهدای این حادثه را در جوار انبیاء و اولیاء محشور کند و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

انا لله و انا الیه راجعون

محمد حسن اختری

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا»

انتهای پیام
captcha