مشارکت بیش از دو میلیارد تومانی کمیته امداد زنجان در طرح «مفتاح‌الجنه نیابتی»
کد خبر: 3946009
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

مشارکت بیش از دو میلیارد تومانی کمیته امداد زنجان در طرح «مفتاح‌الجنه نیابتی»

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از کمک ۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومانی کمیته امداد استان زنجان برای رفع مشکلات و نیاز خانواده‌های مورد بازدید در قالب مفتاح‌الجنه در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

کمک 2.3 میلیارد تومانی کمیته امداد زنجان در طرح «مفتاح الجنه نیابتی»هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: واگذاری پرونده‌های سالمندان به مراکز نیکوکاری با هدف تسریع در جهت امر خدمت‌رسانی بیشتر و به سالمندان تحت حمایت و براساس اجرای احکام برنامه ششم توسعه امداد در راستای برون‌سپاری بخشی از خدمات این نهاد به تشکل‌های مردمی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کار واگذاری پرونده سالمندان از ابتدای سالجاری آغاز شده است، ادامه داد: در استان زنجان 122 مرکز نیکوکاری فعالیت می‌کنند و تاکنون 4 هزار و 153 پرونده سالمندان تحت حمایت در 30 مرکز نیکوکاری فعال استان به37 مددکار مراکز با نظارت این نهاد واگذار شده است .

این مسئول با اشاره به اجرای طرح «مفتاح‌الجنه» به منظور دیدار با خانواده‌های تحت حمایت این نهاد بیان کرد: در راستای ارتقای همدلی و ترویج گفتمان مشارکت همگانی در رسیدگی به نیازمندان «طرح مفتاح‌الجنه» و دیدار مسئولان و خیران با مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در این نهاد برنامه‌ریزی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت نیابتی اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به آموزه‌های دینی و سفارش ائمه اطهار(ع) به همنشینی و مصاحبت با نیازمندان و فقرا ابراز کرد: جریان‌سازی در حوزه انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه، ارتقای مسئولیت اجتماعی مدیران و آحاد مختلف در قبال نیازمندان و اطمینان بخشی به کارکردهای این نهاد در حوزه فقر زدایی و اثرگذاری آن در خدمت‌رسانی مؤثر به نیازمندان از دستاوردهای مهم اجرای این طرح است.

وی با اشاره به اقدامات این نهاد در قالب طرح «مفتاح‌الجنه» از ابتدای سال جاری تا آذرماه، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا اجرای این طرح در سال جاری به صورت نیابتی انجام گرفته و با 10هزار و 667 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به نیابت از خیران دیدار و در کنار بررسی مشکلات و نیازهای آن‌ها تفقد و دلجویی عاطفی نیز از خانواده‌های بازدید شده به عمل آمده است.

صفری از کمک 2 میلیارد و 307 میلیون تومانی کمیته امداد استان زنجان برای رفع مشکلات و نیازهای خانواده‌های مورد بازدید در قالب مفتاح‌الجنه در 9 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: براساس آمارهای موجود از مجموع کمک‌های صورت گرفته به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب «مفتاح‌الجنه نیابتی» حدود 2 میلیارد و 202 میلیون تومان از طریق خیران و مسئولان زنجانی مساعدت شده است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای استمرار اجرای این طرح  به صورت نیابتی تا پایان سال جاری با توجه به تداوم شرایط موجود نیز اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه فرهنگ همنشینی با نیازمندان و توجه به امور معیشتی و رفع نیازهای جامعه هدف این نهاد از طریق خیران و مسئولان برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال جاری در این طرح با 50 درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان دیدار به عمل آید.

انتهای پیام
captcha