رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو به چند کشور عربی سفر کرده است
کد خبر: 3945278
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو به چند کشور عربی سفر کرده است

رسانه‌های صهیونیستی از قول نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گزارش دادند که وی اخیراً به چند کشور عربی سفر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم  اعلام کردند که وی اخیراً به چند کشور عربی سفر کرده است. این رسانه‌ها اظهارات نتانیاهو را اشاره به سفر جنجالی وی به عربستان در نوامبر گذشته مرتبط دانسته‌اند.
 
بر اساس گزارش رسانه‌ها، این سخنان نتانیاهو شب گذشته، 13 دی در جلسه غیرعلنی حزب لیکود در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اسرائیل قصد دارد روابط خود را با منطقه کردستان عراق عادی کند بیان شد.
 
نتانیاهو گفت: من اخیراً به کشورهای عربی دیگری سفر کرده‌ام و همانطور که نمی‌توانستم قبل از سفر به امارات درباره آن صحبت کنم، اکنون نمی‌توانم درباره این مسئله صحبت کنم. روزنامه جروزالم پست این سخنان را اولین تأیید وی در مورد سفر به عربستان سعودی تعبیر کرده است.
 
به تازگی اطلاعاتی درباره سفر نتانیاهو به کشورهای عربی به جز سفر وی به شهر نیوم عربستان منتشر نشده است؛ گفته می‌شود وی آنجا با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در حضور مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده اما وزارت خارجه عربستان سعودی این خبر  را رد کرده است.
 
اظهارات نتانیاهو دو هفته پس از آن مطرح می‌شود که وی مدعی شد بسیاری از کشورها توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با این رژیم را خیلی زودتر از آنچه مردم انتظار دارند، امضا می‌کنند.
 
پیش از این، نتانیاهو ابراز امیدواری کرده بود که پس از انعقاد توافقنامه صلح با بحرین و امارات از این دو کشور دیدار کند اما هنوز این دیدار انجام نشده است.
 
گزارش شده است که وی در سال 2018 از سلطان‌نشین عمان که روابط دیپلماتیک با این رژیم ندارد، دیدار کرده است.

انتهای پیام
captcha