کتب مدارس و دانشگاهی رنگ و بوی مقاومت بگیرد / بازخوانی خاطرات حاج قاسم برای جوانان
کد خبر: 3944332
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

کتب مدارس و دانشگاهی رنگ و بوی مقاومت بگیرد / بازخوانی خاطرات حاج قاسم برای جوانان

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه افرادی که مسئولیت تولید محتوا در کتب درسی دارند باید تدبیری اتخاذ کنند تا تألیفات رنگ و بوی شهادت، مقاومت و بیان زندگی افراد بزرگ را بگیرد، گفت: برای بازگویی و بازخوانی خاطرات و زندگی شهید سردار سلیمانی لازم است افرادی که با این شخصیت بزرگ همراه بودند، زندگی و اخلاص وی را تبیین کنند.

ارسالی //// کتب مدارس و دانشگاهی رنگ و بوی مقاومت گیرند / ضرورت تبیین خاطرات حاج قاسمحجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در بیان ضرورت تبیین مکتب حاج قاسم در محیط علمی و فرهنگی دانشگاه، اظهار کرد: شهید سلیمانی، مرد میدان نبرد بود و دشمن بزدلانه با عملیات شبانه این بزرگ مرد را به شهادت رساند چراکه شخصیت بزرگ، اثرگذار و جهانی سردار سلیمانی دشمن را به شدت ترسانده بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه اگر شهید سلیمانی نبود عراق و سوریه در دستان داعش رذل قرار می‌گرفت، تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی برای از بین رفتن داعش یک شخصیت بسیار اثرگذار بود و مدیریت دفاعی عالی را رقم زد؛ لذا طبیعی است که باید راه‌و‌منش وی در میان نسل جوان ماندگار شود که بهترین روش تبیین این مکتب، آغاز از دانشگاه‌هاست.

جعفری با اشاره به اینکه مدیران تصمیم‌گیرنده در بخش‌های آموزش و پرورش و دانشگاهی باید به این نکات توجه کنند، اظهار کرد: تفکرات افرادی چون شهید سلیمانی، خود جای خود را بین مردم و به‌ویژه جوانان باز می‌کند.

وی با بیان اینکه لازم است ما به عنوان مدیران، مسئولان و کارگزاران نظام در محیط دانشگاه زمینه را برای فعالیت نیروها فراهم کنیم، افزود: شهید سلیمانی با رفتار و عملکرد خود گُلی را در نهاد مردم کاشت که این راه خود را در دل‌ها باز می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه نسل جوان ما نسلی متدین بوده و دنبال الگوهای برتر هستند، تصریح کرد: این نسل، هر الگویی که ببینند به آموزه‌های دینی، انقلابی و ارزشی آنان نزدیک‌تر است، به سمت آن الگو می‌روند و انتخاب می‌کنند.

جعفری ادامه داد: در این الگوسازی، دو نکته لازم است رعایت شود تا به هدف برسیم؛ یک اینکه موانعی از سوی مدیران بر سر راه دانشجویان نباشد و دیگر اینکه امکانات لازم و زمینه نهادینه‌سازی این مکتب را در بین جوانان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه طبیعی است که باید دانشجویان احساس امنیت برای رشد این برنامه‌ها داشته باشند و مدیران نیز همراه باشند، افزود: یک سری ابزاری که بتوانند بیانگر این مکتب باشد، باید در دانشگاه‌ها به کار گرفته شوند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه شخصیت‌هایی که در عرصه‌های مختلف همراه این شهید بوده‌اند و عرصه مقاومت را تجربه کرده‌اند باید به تبیین جبهه مقاومت بپردازند، تصریح کرد: برای بازگویی و بازخوانی خاطرات و زندگی این شخصیت بزرگ لازم است افرادی که با وی همراه بوده و تجربه دارند، زندگی، اخلاص و ساده‌منشی این بزرگوار را همراه با غیرت دینی و انقلابی بازگو و تبیین کنند.

جعفری با بیان اینکه نسل جوان به‌دنبال الگو هستند، افزود: اگر بنا باشد این الگوها در کتاب‌های درسی نهادینه شود، باید ابتدا از مدارس آغاز کنیم چراکه اگر کودکان از همان دوران مدرسه با این انسان‌های بزرگ آشنا شوند، خواهیم توانست مکتب مقاومت و شهادت را در جامعه پیاده‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه افرادی که مسئولیت تولید محتوا و بازنگری را در کتب درسی دارند باید تدبیری را اتخاذ کنند که براساس سیاست‌های موجود تألیفات رنگ و بوی شهادت، مقاومت و بیان زندگی این افراد بزرگ را بگیرد، افزود: فراموش نکنیم این اسطوره‌ها و شخصیت‌ها جهانی هستند که باید برای بیان شخصیت آنان، جهانی فکر کرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند یادآور شد: نباید از ترویج این مکتب در کتاب‌ها و فضای دانشگاه‌ها غافل ماند چراکه جوانان دانشجو در دانشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین ذخیره‌های انقلاب هستند که باید بیشتر توجه کرد.

انتهای پیام
captcha