بصیرت ثمره مجاهدت است
کد خبر: 3944187
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

بصیرت ثمره مجاهدت است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: بصیرت از مجاهدت به دست می‌آید، کسانی که در راه خدا تلاش کنند و اخلاص داشته باشند، خداوند به آنها بینش و بصیرت می‌دهد و آن را تقویت می‌کند.

بصیرت ثمره مجاهدت است

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه بصیرت ریشه قرآنی دارد و به معنای بینش، تشخیص و درک صحیح قضایاست، اظهار کرد: چشم برای دیدن ظاهر است، ولی چشم دل برای دیدن باطن و تشخیص وقایع به کار می‌رود. انسانی که بصیرت داشته باشد، در دام شیاطین، ریاکاران و اخلال‌گران نمی‌افتد، فریب نمی‌خورد و در صورت امکان، نقشه بیگانگان را خنثی می‌کند، همان‌طور که مردم ما در این سال‌ها با انواع ترفندهای بیگانه اعم از رسانه‌ای و تبلیغاتی و نیز توطئه‌های میدانی و خرابکارانه روبرو بودند و با بصیرت خود، آنها را خنثی کردند.

وی افزود: عده‌ای به نام انتخابات، در کشور هیاهویی به راه انداختند و سرنخ آن نیز دست بیگانه بود که می‌خواست کشور را به آشوب بکشاند. فریب‌خورده‌ها و مزدوران در چنین دام‌هایی گرفتار می‌شوند، ولی مردم بابصیرت ایران در این دام‌ها نمی‌افتند، دوست و دشمن و خادم و خائن را تشخیص می‌دهند، به میدان جهاد می‌آیند و نقشه دشمن را نقش برآب می‌کنند. جهاد فقط میدانی نیست، بلکه فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز هست و از بصیرت ناشی می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: عده‌ای عنوان خواص بر خود دارند و با این وجود، فریب می‌خورند، ولی کسانی که بصیرت داشته باشند، فریب نمی‌خورند. برخی عناصر داخلی در سال 88 به دلیل نارسایی فکری، ضعف اعتقادی و فقدان تعهد دینی و انقلابی، می‌خواستند آتشی در کشور روشن کنند، ولی مردم با حضور خود و به پشتوانه بصیرت و مجاهدت نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند. بصیرت و مجاهدت باید در کنار هم باشد، عده‌ای ممکن است بدانند و بفهمند، ولی شهامت مجاهدت در میدان را نداشته باشند.

حجت‌الاسلام رهبر تصریح کرد: مردم ما هم بصیرت دارند و هم شهامت، بنابراین به این مردم باید خدمت کرد، آن هم در این روزها که با گرانی، بیکاری و بیماری روبرو هستند، لذا دست‌اندرکاران امور باید بیشتر به فکر باشند. امام(ره) فرمودند: عبادتی بالاتر از خدمت به این مردم نیست. مردمی که همواره به صورت خودجوش در صحنه‌ها حضور دارند و از کیان انقلاب دفاع می‌کنند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بخشی از بصیرت به ایمان و اعتقاد برمی‌گردد، گفت: خداوند می‌فرماید: «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ؛ و كسانى كه در راه ما كوشيده‌اند، به يقين راه‌هاى خود را بر آنان مى‌نماييم و در حقيقت، خدا با نيكوكاران است». بنابر این آیه، کسانی که در راه خدا تلاش کنند، اخلاص داشته و برای دین خود دغدغه داشته باشند، خدا به آنها بصیرت و بینش می‌دهد و آن را تقویت می‌کند.

انتهای پیام
captcha