انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی «چلچراغ آسمانی» در سمنان
کد خبر: 3943583
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی «چلچراغ آسمانی» در سمنان

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از انتشار فراخوان شرکت در دومین جشنواره ملی «چلچراغ آسمانی» در استان خبر داد و گفت: هدف این جشنواره تبلیغ، ترویج و حمایت از تولید محتوای فضای مجازی با موضوعات معارف قرآن و عترت است.

برگزاری دومین جشنواره ملی «چلچراغ آسمانی»

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت این اداره امروز، 7 دی از برگزاری دومین جشنواره «چلچراغ آسمانی» از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانواده طلاب هنرمند و مؤسسه خانواده عقیق خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم و عترت در فضای مجازی، زمینه‌سازی برای تولید و توزیع آثار هنری-رسانه‌ای با محوریت قرآن و عترت در فضای مجازی است.

 وی کشف و شناسایی استعدادهای برتر در زمینه تولیدات رسانه‌ای و همچنین تشویق اقشار مختلف جامعه برای تولید آثار هنری - رسانه‌ای با محتوای قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

نورمحمدی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این جشنواره ملی تا اول بهمن ادامه دارد افزود: این جشنواره در دو بخش تولید اثر هنری و توزیع آثار هنری فراخوان شده و محتواها باید به زبان فارسی تولید و توزیع شود.

وی افزود: فراخوان بخش تولید محصول و اثر هنری در دو رده عمومی و ویژه اعلام شده است؛ در رده عمومی، همه تولیدکنندگان آثار هنری می‌توانند شرکت کنند و در بخش ویژه، فقط افرادی که تجربه تولید اثر هنری دارند، می‌توانند یکی از آثار گذشته خود را در قالب روایت کوتاه داستانی، فیلم کوتاه (داستانی و مستند)، پادکست، گرافیک (عکس‌نوشته و غیره) و یا آثار تصویری متحرک (موشن‌گرافی، پارالکس فوتو، کلیپ کامنت و غیره) ارسال کنند.

مسئول قرآن و عترت ارشاد استان با بیان اینکه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، توسط هیئت داوران بررسی و با دیگر آثار مقایسه می‌شوند و اگر مورد تأیید داوران قرار گیرند، اظهار کرد: کمک هزینه تولید اثر نیز پرداخت می‌شود که در این راستا صاحب اثر می‌تواند در کارگاه‌های تولیدی شرکت کند.

به گفته وی؛ در بخش توزیع اثر هنری، افرادی که با فضای مجازی آشنایی کامل دارند و ممکن است دارای سایت، نرم افزار و یا کانال اجتماعی باشند، می‌توانند پس از پایان بخش تولید آثار هنری، فعالیت خود را آغاز کرده و آثار ارسالی برگزیده را در شبکه‌های اجتماعی توزیع کنند.

نورمحمدی، موضوعات جشنواره شامل را شامل دو فهرست مشتمل بر 20 آیه و 20 حدیث درباره سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: شرکت‌کنندگان باید آثار جشنواره را با محوریت این موضوعات تولید کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این جشنواره، همه شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار دیگران را قضاوت کنند و به آنان رأی دهند یادآور شد: در نهایت با مجموع امتیازها، برگزیدگان معرفی می‌شوند. مربیان و استادان این جشنواره از میان هنرمندانی هستند که تجربه تولید محتوای هنری - رسانه‌ای با محتوای قرآن و عترت در فضای مجازی را داشته‌اند.

مسئول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در این جشنواره، به برگزیدگان جشنواره با توجه به کیفیت آثار مبالغ 300 هزار تومان تا پنج میلیون تومان اهدا می‌شود.

علاقمندان برای ثبت‌نام و اطلاعات بیشتر به نشانی https://ayat.farhang.gov.ir و یا در شبکه‌های اجتماعی به نشانی aghighfamily@ مراجعه کنند و یا با شماره‌های تلفن 02537848919 و یا 09196929727 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha