اجرای رویداد ملی فهما با نام «ایران قوی» در کانون‌های مساجد خوزستان
کد خبر: 3941245
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

اجرای رویداد ملی فهما با نام «ایران قوی» در کانون‌های مساجد خوزستان

دومین دوره رویداد ملی فهما با نام «ایران قوی» در کانون‌های مساجد استان خوزستان برگزار می‌شود.

اجرای دومین دوره رویداد ملی فهما با نام «ایران قوی» در کانون‌های مساجد خوزستانحجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: امسال دومین دوره رویداد ملی فهما(فرهنگ و هنر مساجد ایران) در ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با نام «ایران قوی» در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه 25 هزار کانون در سطح کشور و نزدیک هزار و 100 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد استان خوزستان داریم، افزود: شیوه سنتی در حمایت و توزیع اعتبار به کانون‌های مساجد این بود که کانون‌های فعال را شناسایی و از آن‌ها حمایت می‌کردیم یا اینکه بودجه به طور یکسان بین همه‌ کانون‌های مساجد؛ چه فعال و غیر فعال توزیع می‌شد. با راه‌اندازی سامانه فهما تمامی مدیران کانون‌های مساجد به عضویت این سامانه در آمده و ملزم شدند فعالیت‌های کانون خود را در طول سال در صفحه مخصوص خود ثبت و بارگذاری کنند.

وی افزود: کانون‌هایی که فعالیت‌های بیشتری دارند، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند و از سرانه مالی و تجهیزات بیشتری برخودار می‌شوند. از طریق این سامانه کانون‌های غیرفعال نیز برای ما قابل شناسایی خواهند بود. از دیگر مزایای راه‌اندازی این سامانه این است که مدیران کانون‌های مساجد در سراسر کشور با هم مرتبط شده، از فعالیت‌های یکدیگر با خبر می‌شوند و تجربیات به اشتراک گذاشته می‌شود.

همت‌پور درباره ارزیابی فعالیت کانون‌های مساجد استان گفت: آنچه مشهود است این است که کارهای فرهنگی به صورت خودجودش در مساجد در حال انجام است. سامانه فهما این امکان را به ما داده است که توانمندی‌ کانون‌ها را در حوزه‌های مختلف قرآن، عترت و فعالیت‌های هنری مانند تئاتر، گروه سرود و ... شناسایی کنیم. مسأله‌ای که در این بین وجود دارد این است که وضعیت کانون‌ها سال به سال متفاوت است و گاهی با رویش و گاهی با ریزش همراه است.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه امسال بودجه ستاد کانون‌های مساجد 40 درصد افزایش یافته است، گفت: این نشان می‌دهد سامانه فهما توانسته است مجلس شورای اسلامی را قانع کند که کانون‌های مساجد می‌توانند فعالیت‌های مؤثری انجام دهند و نیاز به پشتیبانی دارند و اگر کانون‌های پشتیبانی و حمایت شوند قطعا در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر خواهند بود.

همت‌پور همچنین در پاسخ به سؤالی درباره همکاری ستاد کانون‌های مساجد با اداره‌کل تبلیغات اسلامی با اشاره به وجود شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در استان گفت: رئیس و نائب رئیس این شورا در استان، امام جمعه و استاندار هستند و دستگاه‌های فرهنگی استان نیز در آن عضویت دارند. این شورا باید هر سه ماه یک‌بار تشکیل جلسه بدهد، تا بتوانیم فعالیت‌های خود را همسو کنیم اما تاکنون جلسه‌ای برگزار نشده است.

انتهای پیام
captcha