ثبت‌نام ۲۰۵۰ متقاضی از استان اردبیل در طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3941072
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴

ثبت‌نام ۲۰۵۰ متقاضی از استان اردبیل در طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی اردبیل از ثبت‌نام دو هزار و ۵۰ متقاضی از استان اردبیل در این طرح خبر داد و افزود: تاکنون از شهرستان‌های اردبیل یک هزار و ۲۰۰ نفر، گرمی مغان ۲۶۰ نفر، پارس‌آباد ۱۲۰ نفر، خلخال ۶۰ نفر، مشگین‌شهر ۶۰ نفر، بیله‌سوار ۶۰ نفر، نمین ۱۹۰ نفر، نیر ۸ نفر، سرعین ۷ نفر و کوثر ۷ نفر متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام ۲۰۵۰ متقاضی از استان اردبیل در طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از اردبیل، میثم ضارب‌نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی اردبیل، ۲۴ آذرماه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سرعین که با محوریت تشریح «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» برگزار شد، با اشاره به روند اجرای این طرح ملی در استان، اظهار کرد: این طرح بستر خوبی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد جویای کار در استان فراهم خواهد کرد که تحقق اهداف آن توجه و همکاری متولیان امر را می‌طلبد.

ضارب نیا از ثبت‌نام دو هزار و ۵۰ متقاضی از استان اردبیل در این طرح خبر داد و افزود: تاکنون از شهرستان‌های اردبیل یک هزار و ۲۰۰ نفر، گرمی مغان ۲۶۰ نفر، پارس‌آباد ۱۲۰ نفر، خلخال ۶۰ نفر، مشگین‌شهر ۶۰ نفر، بیله‌سوار ۶۰ نفر، نمین ۱۹۰ نفر، نیر ۸ نفر، سرعین ۷ نفر و کوثر ۷ نفر متقاضی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح متقاضیان مشاغل خانگی با همراهی و همکاری پیشران‌ها و جهاددانشگاهی به بازار‌های هدف متصل خواهند شد، یادآور شد: جهت تحقق برنامه‌های این طرح لازم است از ظرفیت دستگاه‌های متولی اشتغال استان برای شناسایی متقاضیان کسب و کار خانگی و پیشران‌ها استفاده شود.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اردبیل ادامه داد: به تناسب مزیت و پتانسیل‌های موجود، رشته‌های تولیدات چرم دست دوز، قالی بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، کشت زعفران، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور به عنوان رشته‌های مورد حمایت ان طرح در استان شناسایی و معرفی شده است.

ضارب‌نیا خاطرنشان کرد: در این طرح ملی با هدایت و مدیریت نیروی کار توسط پیشران‌ها دغدغه‌ای که در گذشته در حوزه وابستگی به تسهیلات، تهیه مواد اولیه و عرضه به بازار محصولات کسب و کار‌های خانگی بود، برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان جهت ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد.

در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان سرعین با اشاره به اهمیت اشتغال و سرمایه‌گذاری در شهرستان سرعین، اظهار کرد: این شهرستان با ۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت و با توجه به پتانسیل گردشگری آن میزان بیکاری کمتری نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد.

رشید عباسی ادامه داد: با توجه به اقلیم سرعین می‌توان تولید گیاهان دارویی، زعفران و عسل که از مزیت‌های استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است را با همکاری پیشران‌ها و ایجاد زنجیره تولید این محصولات توسعه داد.

وی با تاکید بر اهمیت بهره‌مندی شهرستان از مزیت‌های این طرح ملی، اظهار کرد: این طرح فرصت مناسبی برای توسعه، استفاده از ظرفیت و استعداد‌های منطقه به ویژه در حوزه کشاورزی فراهم می‌کند.

عباسی بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های فعال در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصت شغلی برای افراد فراهم می‌کند لازم است روستا‌هایی که زمینه و امکان استفاده از مزیت‌های این طرح را دارند از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از ظرفیت صنعت گردشگری سرعین در اشتغالزایی باید تدابیری صورت گیرد، ادامه داد: فرصت‌های خوبی در بخش‌های مختلف شهرستان وجود دارد که با برنامه‌ریزی مناسب و هدایت سرمایه‌گذاران می‌توان آن را توسعه بخشید.

انتهای پیام
captcha