هشدار مقام فلسطینی درباره شهرک‌‌سازی‌های صهیونیستی
کد خبر: 3940976
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

هشدار مقام فلسطینی درباره شهرک‌‌سازی‌های صهیونیستی

یک مسئول فلسطینی درباره قانونی شدن ساخت ۷۰ شهرک صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داد و این اقدام را به معنای قطع ارتباط میان مناطق فلسطین دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، ولید عساف، رئیس مرکز مقابله با شهرک‌سازی، در گفت‌وگویی تأکید کرد: به رسمیت شناختن ساخت شهرک‌های جدید صهیونیستی موجب به هم پیوستگی این شهرک‌ها در کرانه باختری و جدا شدن مناطق فلسطینی از یکدیگر می‌شود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت، یکشنبه، ۲۳ آذرماه، اعلام کرد: وزارت امور شهرک‌سازی اسرائیل در نظر دارد که ساخت ۷۰ شهرک جدید را قانونی کند و در مرحله اول این طرح، ۴۶ شهرک جدید ساخته می‌شود.

عساف اظهار کرد: این شهرک‌های جدید با مرتبط کردن سایر شهرک‌ها به یکدیگر، یک منطقه یکپارچه صهیونیستی ایجاد می‌کنند و باعث جدایی استان‌ها و شهرهای فلسطین از یکدیگر می‌شوند. در حال حاضر ۱۳۸ شهرک صهیونیستی در کرانه باختری ساخته شده است، به ویژه منطقه «ج» کرانه باختری و به طور مشخص جنوب نابلس، اطراف رام‌الله و قدس اشغالی و بیت لحم و الخلیل که در همه آنها صهیونیست‌ها ساکن هستند.

این مقام فلسطینی اظهار کرد: اسرائیل سعی دارد از زمان باقیمانده دولت ترامپ (تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱) برای دستیابی به اهداف بیشتری در زمینه شهرک‌سازی صهیونیستی استفاده کند.

عساف افزود: این شهرک‌ها، که در ابتدا با یک شهرک‌ راه‌اندازی و سپس تبدیل به شهرک‌های بزرگ شده‌اند، تمام امکانات از جمله آب، برق و زیرساخت‌های لازم را دارند و اکثر آنها در اراضی فلسطینیان و بدون مجوز ساخته شده‌اند. تمام تلاش ما در مقاومت مردمی فلسطین، مقابله با شهرک‌سازی‌های جدید است و از شهروندان فلسطینی برای ثابت ماندن در اراضی خود دفاع می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha