نگاهی به فعالیت‌های کانون فرهنگی «طریق النور» در روستای سیساب
کد خبر: 3939636
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

نگاهی به فعالیت‌های کانون فرهنگی «طریق النور» در روستای سیساب

مدیر کانون فرهنگی هنری «طریق النور»، مسجد بنی هاشم روستای سیساب بجنورد با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کانون روستایی، تقویت خودباوری و ارتقاء توانمندی بانوان را اولویت برنامه‌ها نام برد و از تشکیل گروه اقتصادی با هدف توسعه مشاغل خانگی در این روستا خبر داد.

از رونق مشاغل خانگي روستايي تا تلاش مجدانه در پيشگيري از شيوع کروناسارا رنجبر، مدیر کانون فرهنگی هنری طریق النور مسجد بنی هاشم  روستای سیساب بجنورد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با بیان اینکه آموزش کارآفرینی و تقویت ِ توانمندی و خودباوری  بانوان روستا را در اولویت برنامه‌های فرهنگی روستا با محوریت  کانون فرهنگی هنری مسجد قرار دادیم، اظهار کرد: برای کمک اقتصادی به اهالی، گروه اقتصادی بانوان را در قالب سه تیم  20 نفره تشکیل  دادیم.

وی  اضافه کرد: در این گروه‌ها ضمن آموزش مشاغل خانگی، فرصت این مشاغل با توجه به کار فصلی و محصولات کشاورزی تعریف شد که به طور نمونه و ابتدا با سفارش بسته بندی زعفران آغاز شد و بانوان در سه هفته پس از آن درآمد زایی خوبی داشتند. 

رنجبر در ادامه از آموزش گلیم بافی و پی‌گیری برای دریافت سفارش بافت گلیم و قالی از شرکت‌های بافنده برای هفت بانو روستا خبر داد.

وی از راه‌اندازی  کارگاه خیاطی ویژه  بانوان در روستا با 10 چرخ صنعتی در ابتدای کار خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون 10 بانوی روستا جذب این کارگاه شدند که به زودی کار خود را آغاز می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری طریق النور مسجد بنی هاشم روستای سیساب بجنورد در بخشی دیگر به راه‌اندازی صندوق ذخیره  بانوان روستا اشاره کرد و افزود: این صندوق 50 عضو دارد و هر فرد با مبلغ 10 هزار  تا 50 هزار  تومان سپرده پس انداز دارند که به صورت ماهانه به افراد وام  پرداخت می‌شود و تاکنون 12 تن از بانوان عضو از 500 هزار تا دو میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند.

رنجبر اطلاع‌رسانی و آموزش مجازی در خصوص ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی در روستا را به اقدامات کانون و اهالی مسجد افزود و خبرداد: با این هدف گروهی در شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام راه‌اندازی شده که تمام اخبار و برنامه‌های روستا در آن اطلاع‌رسانی می‌شود و گاهی نیز مسابقات فرهنگی و هنری به صورت مجازی فراخوان و برگزار می‌شود.

وی آموزش پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را از دیگر اولویت‌های اقدامات انجام شده بین اهالی نام برد و گفت: نصب و پخش بروشور پروتکل‌های بهداشتی  در بین خانواده‌ها از سوی جوانان روستا و تقدیر و قدردانی از فعالان عرصه خدمت به بیماران کرونایی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به اهالی همچون بهورز  و معلم‌های مدرسه روستا از دیگر اقدامات انجام شده است.

رنجبر از تهیه و تولید یک هزار ماسک به همت بانوان روستا خبرداد و اضافه کرد: همچنین بین 210 خانواده روستا محلول ضد عفونی دست و سطوح  توزیع شد.

وی توزیع بسته‌های معیشتی در مناسبت‌های مختلف از ابتدای سال تاکنون شامل خوار و بار و مواد غذایی، اهدای کارت هدیه به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده و نیز تهیه البسه و توزیع آن بین نیازمندان را در این باره اعلام کرد.

 

انتهای پیام
captcha