بستر اشتغال مشمولان طرح «توسعه مشاغل خانگی» در اردبیل ایجاد می‌شود
کد خبر: 3939272
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

بستر اشتغال مشمولان طرح «توسعه مشاغل خانگی» در اردبیل ایجاد می‌شود

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: بستر اشتغال مشمولان طرح «توسعه مشاغل خانگی» با آموزش، توانمندسازی و مشاوره پیشران‌ها در استان اردبیل ایجاد خواهد شد.

بستر اشتغال مشمولان طرح «توسعه مشاغل خانگی» در اردبیل ایجاد خواهد شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهرنگ کوهی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۵ آذرماه در جلسه بررسی روند اجرای طرح ملی الگوی نوین «توسعه مشاغل خانگی» با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی و رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در دبیرخانه این طرح در جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد، از ثبت‌نام بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر متقاضی در این طرح خبر داد و اظهار کرد: این طرح فرصت خوبی را برای مدیریت کسب و کار‌های خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالادستی، تشکیل شبکه، خوشه‌سازی و برندسازی فراهم می‌کند.

کوهی با بیان اینکه در این طرح بستر اشتغال مشمولان با آموزش، توانمندسازی و مشاوره پیشران‌ها ایجاد خواهد شد، افزود: همکاری پیشران‌ها در این طرح می‌تواند زیرساخت‌های لازم را برای ارتقای جایگاه کسب و کار‌های خانگی و مزیت‌های شغلی شناسایی شده در استان فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در توسعه کشور دارد و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، اضافه کرد: به یقین با همراهی پیشران‌ها و دستگاه‌های متولی اشتغال با جهادانشگاهی در اجرای این طرح، جایگاه کسب وکار‌های خانگی در استان ارتقاء خواهد یافت.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: اولویت‌های شغلی این طرح با توجه به مزیت و نیاز استان و همفکری دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده است که پس از پایان ثبت پایش و ارزیابی متقاضیان جهت برگزاری دوره‌های توانمندسازی و ارائه مشاوره و هدایت متقاضی انجام می‌گیرد.

در این جلسه معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاش‌های جهاددانشگاهی در پیشبرد اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در این طرح ملی دغدغه‌ای که در گذشته در حوزه وابستگی به تسهیلات، کسب مجوز، تهیه مواد اولیه و عرضه به بازار کسب و کار‌های خانگی بود، برطرف می‌شود.

هوشنگ دشتی با اشاره به اینکه با هدایت و مدیریت نیروی کار توسط پیشران‌ها می‌توان تسهیلات و حمایت‌های مادی و معنوی را به خوبی مدیریت کرد، افزود: اهداف این طرح در مرحله اتصال به بازار محقق خواهد شد که برای اثربخشی لازم است پیشران‌های ملی و استانی شناسایی و از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده شود.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در این جلسه با بیان اینکه روند ثبت‌نام و شناسایی متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به خوبی توسط جهاددانشگاهی انجام می‌شود، اظهار کرد: در این طرح زمینه لازم برای توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان جهت ایجاد کسب و کار و درآمد پایدار فراهم می‌شود که این امر به رفع دغدغه اشتغال کمک خواهد کرد.

اصغر منافزاده با بیان اینکه اهداف این طرح به خوبی توسط جهاددانشگاهی استان هدایت می‌شود، خاطرنشان کرد: به یقین با تهیه زیرساخت‌های لازم توسط جهاددانشگاهی در این طرح زنجیره اشتغال و تولید در استان توسعه می‌یابد.

انتهای پیام
captcha