اجرای 20 ختم قرآن کریم از محل موقوفات داورزن
کد خبر: 3937759
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

اجرای 20 ختم قرآن کریم از محل موقوفات داورزن

از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون 20 ختم قرآن کریم از محل موقوفات قرآنی شهرستان داورزن اجرای نیت شده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون 20 ختم قرآن کریم از محل موقوفات قرآنی شهرستان داورزن اجرای نیت شده است.

این ختم‌های قرآن توسط مربیان طرح ملی حفظ قرآن کریم و پس از شناسایی در بین قرآن‌آموزان و حافظان سطح شهرستان از خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع شده تا هزینه آن کمکی به آنها در این شرایط جامعه باشد.

۱۶ موقوفه قرآنی با نیت قرائت قرآن برای واقف و والدین واقف در شهرستان داورزن به ثبت رسیده که بیشتر شامل آب و اراضی کشاورزی است. بیشترین موقوفات قرآنی این شهرستان مربوط به تلاوت قرآن برای واقف است، و برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی دراین شهرستان موقوفه ای وجود ندارد.

در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش از اسفندماه سال گذشته تاکنون هفت موقوفه میرزا عابد روستای چشام، موقوفات علی‌اصغر، غلامرضا و محمدحسین روستای مزینان، سیدرضا، شهرزاد، کربلایی قاسم و زوجه شهر داورزن توسط مربیان طرح ملی حفظ اداره اوقاف شهرستان داورزن اجرای نیت شده است.

موقوفه میرزا عابد با ۲۰۹ سال قدمت با نیت قرائت قرآن در حرم مطهر رضوی، موقوفه سیدرضا قرائت قرآن در شب‌های قدر و موقوفه شهرزاد با نیت قرائت روزانه نیم جزء قرآن به ثبت رسیده که علاوه بر امور قرآنی شامل نیات دیگر نیز است.

موقوفه قرآنی کربلایی قاسم و زوجه وی بنت کربلایی صادق مزینانی با ۱۷۷ سال قدمت تنها موقوفه با نیت قرآنی است که شامل ۱۲ فنجان آب قنات داورزن و اراضی مربوطه است.

زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha