کمک خیرین سلامت به بیمارستان رازی بانه
کد خبر: 3935121
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

کمک خیرین سلامت به بیمارستان رازی بانه

رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه از کمک دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی خیرین بومی برای خرید تجهیزات پزشکی به بیمارستان رازی خبر داد.

محمد شاهویسی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، به کمک‌های خیرین سلامت بانه در این ایام کرونایی اظهار کرد: خیرین بومی شهرستان بانه یار و همراه مدافعان سلامت در ایام کرونایی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمک خیرین در زمینه تأمین نیاز‌ها شامل مانیتور، لباس پرسنل بخش کرونا، ۲۰ هزار لیتر اکسیژن بوده است، افزود: هزینه خرید اکسیژن برای بیماران کرونایی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده که توسط دو خیر نیک‌اندیش پرداخت شده و اکسیژن دو ماه بیماران بخش کرونای بیمارستان رازی را تأمین می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه بیان کرد: مشکل کمبود اکسیژن بیمارستان حل شده، اما برای تأمین اکسیژن بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی همچنان با مشکل مواجه هستیم که علبرغم کمبود شدید، فعلاً اکسیژن مورد نیاز تأمین شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان رازی ۱۵۰ لیتر در دقیقه اکسیژن تولید می‌کند، اعلام کرد: در چند روز آینده یک دستگاه اکسیژن‌ساز با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی در اختیار این مرکز درمانی قرار می‌گیرد.

شاهویسی کمبود اکسیژن، افزایش بیماران کرونایی و افزایش موارد مثبت پرسنل و کادر از مهم‌ترین مشکلات بیمارستان رازی بانه بوده است، بیان کرد: برخی افراد به صورت ناآگاهانه اقدام به خود درمانی می‌کنند که اکثر موارد فوتی بین این افراد است که به موقع به بیمارستان مراجعه نکردند و این امر یکی دیگر از مشکلات ما در شهرستان بانه است.

وی افزود: علیرغم آگاهی مردم از ویروس کرونا و آموزش شهروندان به روش‌های مختلف بخش زیادی از جامعه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و شیوع ویروس را باور ندارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بانه با بیان اینکه میانگین روزانه ۱۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های بانه بستری می‌شود، تأکید کرد: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و وضعیت بحرانی شهرستان، پرسنل درمانی بیش از حد توان خود کار می‌کنند.

وی در پایان از مردم خواست برای خروج از وضعیت بحرانی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از تشکیل و حضور در تجمعات و دورهمی‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha