آثار امر به ‌معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها مشهود باشد
کد خبر: 3934066
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

آثار امر به ‌معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها مشهود باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها ضروری است و باید آثار این فریضه مهم در دستگاه‌های مختلف مشاهده شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، سیده ثریا سیدزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری امروز، 19 آبان در نشست مشترک شورای فرهنگی استانداری با شورای فرهنگی فرمانداری‌ها، گفت: رعایت و دعوت کارکنان به اصول سلامت اداری، تکریم و حفظ شأن و کرامت انسانی ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و مشتری‌مداری، توجه به فرایض دینی، اخلاق‌مداری و ترغیب همکاران به پایبندی به آموزه‌های دین اسلام، افزایش بهره‌وری سازمانی و صدها توصیه دیگر از فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سازمان است که باید برای گسترش این فرهنگ تلاش کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با بیان اهمیت شناخت معروف و منکر در جامعه، ادامه داد: نباید نسبت به منکرات و مسائل پیرامون خود در سازمان و جامعه بی‌تفاوت بود، زیرا این بی‌تفاوتی موجب گسترش فساد می‌شود.

وی با تشریح عملکرد شورای فرهنگی استانداری تصریح کرد: شورای فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان بر اساس ارزیابی وزارت کشور به عنوان شورای نمونه در کشور به مدت دو سال متوالی در سال گذشته و سال‌جاری شناخته شده است.

محسن اکبری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این نشست بیان کرد: در طول تاریخ، تمامی حکومت‌ها ظهور پیدا کردند و پس از مدتی که به مردم ظلم کرده و به تعبیری امر به معروف و نهی از منکر نکردند، مردم آن‌ها را کنار گذاشتند تا اینکه با بعثت پیامبر اسلام، جامعه بشری به سمت اخوت، عدالت و خدمت رسید.

وی افزود: اما نکته اینجاست که چه شد پس از زمان کوتاهی از رحلت پیامبر، مردم همان جامعه که مسلمان هم بودند، نوه ایشان حضرت امام حسین(ع) را به شهادت رسانده و جامعه به چنان فسادی رسید که امام حسین(ع) مجبور می‌شود برای حفظ دین محمدی و امربه معروف و نهی از منکر، با دست خالی قیام کرده و به شهادت برسد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان با اشاره به فرموده امام علی(ع) خاطر نشان کرد: «اگر امر به معروف و نهی از منکر نکردید، اشرار جامعه به شما مسلط خواهند شد». بنابراین وظیفه ما در شرایط کنونی، این است که نگذاریم این اصل مهم اسلام، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شود، که اگر به این فریضه عمل نکنیم، اول خودمان و خانواده‌مان و نهایتا کل جامعه ما دچار ضرر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha