اعلام زمان برگزاری مسابقات کشوری قرآن در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3933849
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

اعلام زمان برگزاری مسابقات کشوری قرآن در آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات قرآن در بخش آقایان با حضور ۱۰ شرکت‌کننده در ۲۲ آبان ماه برگزار می‌شود.

اعلام زمان برگزاری مسابقات کشوری قرآن در آذربایجان‌غربیحجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در ارومیه اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت غیرحضوری از طریق ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

وی افزود: براین اساس هر استان در روزهای مشخص اقدام به برگزاری مسابقه کرده و داوران نیز به صورت ویدئوکنفرانس داوری را انجام می‌دهند. در این راستا امروز مقرر بود که 5 نفر از بانوان در رشته‌های ترتیل، قرائت و حفظ مسابقه ‌دهند که به دلیل داشتن علائم کرونا موفق به شرکت در مسابقات نشدند.

مدیرکل اوقاف آذربایجان‌غربی ادامه داد: مسابقات آقایان نیز  22 آبان خواهد بود بدین ترتیب که ابتدا فیلمی از مسابقه برادران تهیه و سپس این فیلم به تهران ارسال و با پخش در شبکه در قرآن داوری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در مجموع در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 15 نفر از سطح استان موفق به راهیابی به مرحله کشوری شدند که 10 نفر در بخش آقایان و 5 نفر در بخش بانوان هستند.

حجت‌الاسلام جوانبخت با اشاره به اینکه برگزاری چنین مسابقاتی موجب ترویج قرائت و آموزه‌های قرآنی در استان می‌شود، تصریح کرد: با ترویج آموزه‌های قرآنی در جامعه به تدریج سبک زندگی قرآنی و اسلامی نیز در جامعه گسترش یافته دل‌ها به نور الهی روشن خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه در کنار تعداد موقوفاتی که در استان ثبت می‌شود درصد بسیار پایینی به قرآن اختصاص دارد که جا دارد برای افزایش توجه به وقف‌های قرآنی اقدامات رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی انجام شود.

انتهای پیام
captcha