برگزاری مسابقات قرآن کریم از 18 آبان در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3933382
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

برگزاری مسابقات قرآن کریم از 18 آبان در آذربایجان‌غربی

رییس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم امسال از طریق ویدئوکنفرانس و به صورت غیرحضوری و در روزهای 18 و 22 آبان در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم از 18 آبان در آذربایجان‌غربیحافظ ابراهیمی، رییس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: امسال شیوع کرونا در کشور شرایط خاصی را برای برگزاری چهل و سومین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم فراهم کرد.

وی افزود: امسال پس از برگزاری مراحل شهرستان و استانی این دوره از مسابقات در حال حاضر که مرحله کشوری آن در آبان و آذر سال جاری قرار است برگزار شود.

رییس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ادامه داد: امسال برخلاف روال سال‌های گذشته مقرر شده است هر استان خود اقدام به برگزار مسابقات کند بدین گونه که روز 18 آبان در بخش بانوان متسابقین آذربایجان‌غربی به صورت ویدئوکنفرانس از ارومیه مسابقه داده و داوران نیز همزمان در تهران نسبت به ارزیابی و داوری اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: در بخش بانوان از سطح استان پنج نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم در این مسابقات شرکت می‌کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: در بخش آقایان نیز در 22 آبان متسابقین با حضور در صدا و سیما اقدام به مسابقه کرده و فیلم مسابقه آنها ضبط و به دبیرخانه این مسابقات در تهران ارسال می‌شود و در نهایت با پخش این ویدئوها از طریق شبکه قرآن داوران به صورت زنده همزمان به پخش آنها داوری را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: در بخش آقایان از سطح استان 10 نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ 20 جزء و کل و اذان موفق به راهیابی به مرحله کشور مسابقات شده‌اند.

رییس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: گرچه امسال شیوع کرونا از نظر کمی باعث کاهش تعداد متسابقین شده از جمله آنکه چهار نفر از بانوان استان به دلیل ابتلا به کرونا موفق به شرکت در این مرحله از مسابقات نشدند، اما کیفیت مسابقات افزایش داشته است.

گفتنی است، در دوره قبلی این مسابقات در بخش آقایان در رشته اذان بابک اشرافی رتبه دوم و در رشته دعاخوانی حجت‌الاسلام علی عرب از آذربایجان‌غربی موفق به کسب مقام شده بودند.

انتهای پیام
captcha