گره مشکلات کشور ما انتخابات آمریکا نیست
کد خبر: 3933227
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

گره مشکلات کشور ما انتخابات آمریکا نیست

رئیس مجمع جامعه پزشکی همدان با بیان اینکه برنده شدن بایدن یا ترامپ در سیاست‌های کشور ما هیچ تأثیری ندارد، گفت: امروز نگاه ما باید رفع مشکلات داخلی باشد نه اینکه گشایش مشکلات را به انتخابات آمریکا گره بزنیم.

گره مشکلات ما انتخابات آمریکا نیستسعید نظری، مدرس دانشگاه و رئیس مجمع جامعه پزشکی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به انتخابات کشور آمریکا و اثرگذاری آن بر کشور ما، اظهار کرد: انتخابات امریکا در واقع انتخاباتی است که در جهان غرب در یک دیکتاتوری مدرن بین دو حزب دموکرات و آزادیخواه رقم می‌خورد که هر دوی آنها یک روی سکه هستند.
وی با بیان اینکه بین ترامپ و بایدن فرقی وجود ندارند اما شاید در تاکتیک‌های آنها تفاوتی وجود داشته باشد، افزود: هر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یک نظام سلطه هستند که بر کشورهای زیر سلطه خود ظلم روا می‌دارند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه برنده شدن بایدن یا ترامپ این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا هیچ تفاوتی برای ما ندارد، گفت: اگر کسی امروز در این اندیشه باشد که هر کدام از این دو کاندیدا رای بیاورد وضعیت ما بهتر یا بدتر می‌شود سخت در اشتباه است.
وی با بیان اینکه برخی امروز رأی آوردن بایدن را باعث گشایش مشکلات و یا رفع مشکلات اقتصادی دنیا و یا مشکلات اقتصادی داخلی می‌دانند، گفت: این یک فضای رسانه‌ای ایجاد شده است که البته شاید در کوتاه‌مدت در برخی مسائل از جمله مسائل اقتصادی دنیا تاثیرگذار باشد اما گذرا است و در بلندمدت تاثیری نخواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ملت ما هیچگاه نباید خوی استکباری آمریکا علیه کشور ما را فراموش کند، گفت: امام راحل نیز بارها در مورد دشمنی و خوی استکباری آمریکا تاکید فرمودند و امروز نیز ما باید تحت فرامین رهبری حرکت کنیم.
نظری با بیان اینکه نگاه ما باید بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگاه به داخل کشور و گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند باشد، افزود: ایران در این راستا با دنیا و کشورهای مختلف دنیا روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود را دارد اما دیپلماسی ایران در قبال استکبار تفاوت دارد و بر اصول خود در این عرصه استوار است و سلطه و استکبار را پس می‌زند.
رئیس مجمع جامعه پزشکی همدان با بیان اینکه آمریکا بارها رسما اعلام کرده که دشمن اسلام و مردم ایران است، گفت: از نگاه آنها نیروهای حزب الله لبنان انصار الله یمن، سپاه پاسداران و همه گروه‌های مسلمان و صلح‌طلب کشورهای اسلامی که در برابر ظلم و ستم آنها ایستادگی می‌کنند تروریست هستند.
وی با بیان اینکه امروز رفع مشکلات داخلی مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن نگاه ویژه داشت، گفت: گشایش مشکلات کشور به انتخابات آمریکا و وجود هر یک از این دو کاندیدا در منصب ریاست جمهوری بستگی ندارد، امروز اگر در تحریم اقتصادی هستیم باید از دل تحریم‌ها به خودکفایی برسیم.
وی با بیان اینکه از همان اوایل انقلاب اسلامی که آمریکا ایران را تحریم کرد، نگرش امام(ره) این بود که تحریم‌ها فرصت است، گفت: از همان روزها بسیاری از جوانان ما از دل تحریم‌ها به فرصت رسیدند که نمونه آن در بعد نظامی ساخت انواع موشک‌ها و امکانات نظامی و ... است.
نظری ادامه داد: برای دفاع از خود و کشور نیاز به ساخت وسایل پیشرفته در عرصه نظامی است.
نظری با بیان اینکه در عرصه نظامی امروز مردان بزرگی تربیت شده‌اند که نمونه آن سردار شهید سلیمانی و سردار حاجی‌زاده و ... هستند، گفت: وجود چنین الگوهایی در عرصه اقتصاد نیز می‌توان بر مشکلات داخلی غلبه کرد.
وی گفت: بسیاری از مشکلات امروز منشا داخلی دارد و البته تحریم‌ها نیز در رقم زدن چنین مشکلاتی بی‌تاثیر نیست، اما مهم‌ترین مشکل امروز کشور مشکل مدیریتی است.
رئیس مجمع جامعه پزشکی همدان با بیان اینکه برای فایق آمدن بر مشکلات به مدیران جهادی نیاز داریم، گفت: البته کسانی هستند که در این عرصه خوب کار می‌کنند اما کار باید جهادی‌تر پیش برود.
وی گفت: اگر سیری گذرا به حوادث پیش آمده در سال‌های گذشته در کشور داشته باشیم می‌بینیم که شهید سردار سلیمانی خود به دل سیل‌زدگان و زلزله زدگان می‌رفت این معنی مدیریت جهادی است و باید امروز هم باید چنین پیش رفت تا موفق شویم.
رئیس مجمع جامعه پزشکی همدان با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات استفاده کرد، گفت: با مدیریت درست می‌توان در مقابل مشکلاتی چون رانت و دلالی ایستاد.
وی اضافه کرد: برخی امروز همه چیز را به انتخابات آمریکا گره می‌زنند که این مسئله را باید برای مردم روشن و بصیرت افزایی کرد که گره مشکلات ما انتخابات آمریکا نیست.
وی در ادامه با گریزی به مشکلات اقتصادی امروز گفت: بسیاری از مشکلات را خودمان دامن می‌زنیم که نیاز است فرهنگ جامعه اصلاح شود.
وی با بیان اینکه بارها رهبر معظم انقلاب در خصوص سبک زندگی اسلامی و فرهنگ مصرف تاکید داشته‌اند، گفت: مردم نیز باید در کنار مسئولان فرهنگ مصرف را داشته باشند تا مشکلات حل شود.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه نقش رهبر معظم انقلاب نقش هدایتگری است، گفت: اگر در مسیر فرامین رهبری حرکت کنیم تحریم برای ما یک میدان مبارزه است و از دل تحریم به فرصت و خودکفایی می‌توان رسید.

انتهای پیام
captcha