25 درصد از سالمندان فارس تحت پوشش كمیته امداد هستند
کد خبر: 3932215
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

25 درصد از سالمندان فارس تحت پوشش كمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس گفت: در حال حاضر 133 هزار و 174 سالمند، تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که 25 درصد جمعیت سالمندان استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بدری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، 10 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمت‌رسانی به سالمندان تحت حمایت یکی از اولویت‌های این نهاد است، گفت: در حال حاضر 133 هزار و 174 سالمند، تحت حمایت کمیته امداد فارس هستند که 25 درصد جمعیت سالمندان استان را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: سالمندان تحت حمایت عمدتاً در مناطق محروم ساکن هستند که این افراد علاوه بر مشکلات سالمندی، با مشکلاتی همچون مسائل درمانی و بهداشتی و عدم دسترسی به منابع و امکانات مواجه هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد فارس گفت: خدمات عمرانی، بهداشتی، معیشتی و ارائه تسهیلات کارگشایی و کارانگیزی از جمله خدماتی است که به سالمندان تحت حمایت ارائه می‌شود.

بدری با بیان اینکه در حال حاضر 133 هزار و 174 نفر از سالمندان استان فارس تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: از این تعداد 79 هزار و 412 نفر روستایی و عشایر بوده و مابقی در شهرها ساکن هستند. همچنین از تعداد کل سالمندان روستایی و عشایر، 49 هزار و 571 نفر را زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha