رسانه‌ها به ترویج فرهنگ وقف کمک کنند
کد خبر: 3930385
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

رسانه‌ها به ترویج فرهنگ وقف کمک کنند

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه همه ما در قبال وقف مسئول هستیم، گفت: اصحاب رسانه بهترین واقفان هستند، چون با تخصص و تعهد و قلمی که دارند، می‌توانند در راستای تبلیغ و معرفی موقوفات موثر باشند.

رسانه‌ها به ترویج فرهنگ وقف کمک کنند

ابراهیم نوروزی‌فر، رئیس سازمان بسیج رسانه البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز به نقش و اهمیت رسانه در شناساندن وقف اشاره کرد و گفت: در این شرایط دشوار، نقش‌آفرینی اصحاب رسانه برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور ضروری است.
وی افزود: یکی از زمینه‌های بهره‌مندی از فرصت مشارکت‌های مردمی در حوزه اقتصاد، سنت حسنه وقف است که ترویج این سنت پسندیده، نیازمند همراهی گسترده رسانه ها و خبرنگاران است.
رئیس سازمان بسیج رسانه البرز بیان کرد: رسانه در تراز انقلاب اسلامی و بحث اخلاق‌مدارانه آن و ارزش‌های والای اسلامی می‌تواند مردم و نخبگان را به گونه‌ای هدایت کند که به سمت حیات طیبه انقلاب اسلامی و اهداف آن حرکت کنند.
نوروزی‌فر وقف را مصداق باقیات و صالحات دانست و با اشاره به لزوم همراهی همیشگی رسانه‌ها و خبرنگاران در این امر خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌ها باید نیات اصلی واقفان را به سمت وقف‌های نوین هدایت کنند تا بتوانیم شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در زمینه وقف باشیم.
این مسئول با بیان اینکه نیات وقف باید متعدد باشد، اظهار کرد: این امر می‌تواند در سایه همراهی رسانه‌ها میسر شود و این مسیر را برای واقفان هموار کند؛ رسانه‌ها باید به منظور جهت‌دهی موقوفات، کمک‌ها و همراهی های لازم را داشته باشند.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را از دیگر ظرفیت‌های اجتماعی در جامعه دانست و اضافه کرد: این سازمان‌ها می‌توانند اداره کل اوقاف و امور خیریه را در مسائل مربوط به وقف همراهی کنند.
نوروزی‌فر با اشاره به برخی نگاه‌های بدبینانه نسبت به وقف در جامعه عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با مثبت‌اندیشی در اعتمادسازی و شفاف‌سازی در زمینه وقف نقش موثری را ایفا کنند تا نگاه‌های مخرب و بدبینانه را تغغیر دهند.
وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وقف بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در سال های اخیر رویکرد تعاملی با رسانه‌ها داشته و نشانه این امر حضور ارزشمند اصحاب رسانه در برنامه‌های این اداره کل است.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه همه ما در قبال وقف مسئول هستیم، اشاره کرد: اصحاب رسانه بهترین واقفان هستند که با تخصص و تعهد و قلمی که از آن‌ها مشاهده می‌شود می‎‌توانند در راستای تبلیغ و معرفی موقوفات موثر واقع شوند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب وقف را نسخه شفابخش برای مشکلات جامعه می‌دانند بنابراین یکی از راهکارها و رسالت‌های مهم در این امر ترویج فرهنگ وقف است که رسانه‌ها عهده‌دار آن هستند.

انتهای پیام
captcha