ثبت ۳۲۲ موقوفه در بانه
کد خبر: 3930347
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

ثبت ۳۲۲ موقوفه در بانه

رئیس اداره اوقاف شهرستان بانه از ثبت ۳۲۲ موقوفه با یک هزار و ۷۲۰ رقبه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ موقوفه جدید طی ۲ سال اخیر در بانه ثبت شده است.

جمشید محمدی، رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تبریک گرامیداشت دهه وقف اظهار کرد: احیای موقوفات، حفظ و حراست از موقوفات، ترویج و انجام فعالیت‌های فرهنگی و خیریه و برگزاری مسابقات قرآنی از مهم‌ترین فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه بوده است.

وی از ثبت 322 موقوفه با یک هزار و 720 رقبه در شهرستان بانه خبر داد و افزود: از این تعداد شش موقوفه جدید طی دو سال اخیر در بانه ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف بانه بیان کرد: با وجود آنکه بیش از 700 نوع نیت وقف در سطح کشور به ثبت رسیده است، اما در شهرستان بانه بیشتر موقوفات با نیت وقف بر مساجد و ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه 99 درصد موقوفات بانه بر اساس نیت واقف به مساجد اختصاص یافته است، عنوان کرد: با توجه به اینکه وقف قرآنی شاخصی در بانه وجود ندارد، هزینه مسابقات قرآنی از مازاد درآمد مساجد تأمین می‌شود.

محمدی بیان کرد: در محاکم قضایی ۴۰ پرونده برای رفع تعرض از موقوفات در حال بررسی است که بیشترین آنها مربوط به ادارات شهرستان است که با توافقات انجام شده شهرداری بانه متعهد شده بخشی از بدهی‌های خود را در این خصوص پرداخت کند.

وی به طرح بیمه خادمان مساجد به عنوان یکی از اقدامات تأثیرگذار اداره اوقاف و امور خیریه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۵۵ نفر از خادمان مساجد بانه زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

رئیس اداره اوقاف بانه یادآور شد: مجوز حفر سه حلقه چاه آب برای موقوفات کشاورزی صادر شده و در بخش سرمایه‌گذاری مشارکت‌ها نیز در یکی از موقوفات کشاورزی در بخش ننور برای کشت درخت گردو سرمایه‌گذاری شده است

انتهای پیام
captcha