اساتید با تسلط بر مباحث دینی الگوی رفتاری دانشجویان باشند
کد خبر: 3929934
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل:

اساتید با تسلط بر مباحث دینی الگوی رفتاری دانشجویان باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی بیان کرد: پایبندی به اصول دینی و تبدیل کردن آن به عمل و رفتار مناسب در استادان، تأثیرگذاری فوق‌العاده‌ای در تعلیم و تربیت دانشجویان به عنوان الگوی رفتاری در کنار تخصص‌گرایی دارد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، 27 مهرماه در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی که به‌صورت وبینار برگزار شد با تأکید بر اهمیت و منزلت جایگاه معلمی و تعلیم و تربیت، آن را بزرگترین نعمت و توفیق الهی دانست و گفت: خداوند در قبال هیچ نعمتی جز نعمت تعلیم و تذکیه بر بندگان خود منتی نگذاشته است و این دلیلی متقن در بیان اهمیت آن است.

وی با بیان اینکه الگوهای رفتاری تأثیرگذارتر از بیان لفظی است، افزود: استادان بهتر است در کنار آموزش تخصص، با مسلط بودن به مباحث دینی الگوی رفتاری مناسبی نیز برای دانشجویان باشند، چراکه تأثیرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با تأکید بر الگو قراردادن اهل بیت(ع) به ویژه امام زمان(عج)، اظهار کرد: همه ما انسان ها باید الگوهای بزرگی در زندگی خود داشته باشیم و چه کسانی بزرگ‌تر و بهتر از اهل بیت(ع) می‌توانند الگوی مناسبی باشند. انسان اگر بتواند الگوی خود را درست انتخاب کند، فانی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی در بخش پایانی سخنان خود انقلاب اسلامی را بهترین فرصت و مناسب‌ترین بستر در جهت تعلیم و تربیت سالم انسان‌ها دانست.

یادآور می‌شود، طرح ضیافت اندیشه «اصول تعلیم و تربیت سطح 1» ویژه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با تدریس سیدحمیدرضا علوی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان به‌صورت وبینار از 27 تا 30 مهرماه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

بهزاد زارع
انتهای پیام
captcha