حضور خادمان حرم رضوی در روستای ترخاص
کد خبر: 3929793
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

حضور خادمان حرم رضوی در روستای ترخاص

در سالروز شهادت امام رضا(ع) برخلاف سال‌های گذشته که زائران حرم رضوی به پابوس امام رضا(ع) می‌رفتند، امسال به دلیل شیوع کرونا امکان رفتن زائران پیاده حرم رضوی میسر نشد و خادمان حرم رضوی به دیدن زائرین پیاده رفتند.

حضور خامان حرم رضوی در روستای ترخاص

در سالروز شهادت امام رضا(ع) برخلاف سال‌های گذشته که زائران حرم رضوی به پابوس امام رضا(ع) از شهرستان خوشاب می‌رفتند، امسال به دلیل شیوع کرونا امکان زیارت برای زائران پیاده حرم رضوی میسر نشد و دل‌های مشتاق بسیاری غمگین بود.

در حالی که دل‌های زائران غمگین و همچنان عزادار شهادت امام رضا(ع) بود، خبر حضور خادمان حرم رضوی در شهرستان خوشاب و بین زائران پیاده روستای ترخاص که هر ساله به مشهد سفر می‌کردند، قوت قلبی برای عاشقان امام رضا(ع) شد.

حمیدرضا ترخاصی از زائران پیاده‌ای که هر ساله در ایام شهادت امام رضا(ع) در قالب کاروان‌های زیارتی به مشهد سفر می‌کرد و در برنامه‌های حرم رضوی حضور داشت، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: 9 سال گذشته پای پیاده به همراه دوستان و هم‎ولایتی‌ها از روستای ترخاص از توابع شهرستان خوشاب به مشهد سفر می‌کردیم و در سال جاری با ممنوع شدن سفرها به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاردلگیر و غمگین بودیم. سال گذشته در قالب کاروانی 500 نفره از شهرستان خوشاب به مشهد سفر کردیم.

وی بیان کرد: شب شهادت امام رضا(ع) با دعوت برادرم در سبزوار گروهی دور هم جمع شدیم و با تماشای فیلم عزاداری‌ سال‌های گذشته غمی بی‌پایان در دل ما نشست. حدوداً اواخر شب بود که خادمان حرم رضوی از مشهد تماس گرفتند و عنوان کردند  قرار است در روز شهادت امام رضا(ع) به روستای ترخاص سفر کنیم و مهمان زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) در این روستا خواهیم بود.

این زائر حرم رضوی گفت: با بیان اینکه بسیاری از مردم می‌دانستند به دلیل کرونا در سال جاری امکان سفر میسر نشده بود، با شنیدن خبر حضور خادمان حرم رضوی در ترخاص، روز شهادت امام رضا(ع) زائران پیاده سال‌های گذشته و اهالی روستا با عزاداری و زنجیرزنی به استقبال خادمان حرم رضوی رفتند.

وی تصریح کرد: در این مراسم بعد از برپایی مراسم عزاداری، خادمان حرم رضوی پرچم گنبد حرم رضوی را به هیئت ابوالفضلی‌های روستای ترخاص که سال‌های گذشته پای پیاده در مشهد حاضر می‌شدند، تقدیم کردند.

وقتی از او سؤال می‌کنم در طی 9 سال پیاده‌روی برای امام رضا(ع) چه حاجتی از امام گرفته‌اید، می‌گوید: تمام زندگیم را مدیون آقا امام رضا(ع) هستم و در دورانی که در این سفر معنوی حضور داشتم، شگفتی‌ها و معجزات فراوانی دیده‌ام.

وی با اشاره به خاطره شفا یافتن کودک ترخاصی در سال 97 در سفر پیاده‎روی به سمت حرم رضوی، اظهار کرد: همیشه قند خون این کودک حدود 400 بود و به مادرش می‌گفت، کی از دست سوزن و دارو خلاص می‌شوم. بعد از شفا گرفتن این کودک 8 ساله، از سوی آستان قدس رضوی، او را به پزشکان مختلفی در مشهد نشان دادند و شفایش تأیید شد. این روزها او دارو مصرف نمی‌کند و قند خونش زیر 200 شده و هر غذایی می‌تواند استفاده کند و دیگر نگران درد سوزن‌ داروهایش نیست.

انتهای پیام
captcha