درآمد موقوفات قرآنی زنجان پاسخگوی نیازهای جامعه نیست
کد خبر: 3928256
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸

درآمد موقوفات قرآنی زنجان پاسخگوی نیازهای جامعه نیست

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف استان زنجان با اشاره به اینکه ۳۵ موقوفه قرآنی در استان وجود دارد، گفت: بیشتر موقوفات قرآنی انتفاعی بوده و درآمد خاصی ندارد و برای اجرای طرح‌ها به منابع بیشتری نیاز است.

درآمد موقوفات قرآنی زنجان پاسخگوی نیازهای جامعه نیستحجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در استان زنجان حدود 35 موقوفه قرآنی وجود دارد که برخی از آنها متصرفی و در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه بوده و برخی غیرمتصرفی و در اختیار متولی است و اوقاف بر آنها نظارت دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر موقوفات قرآنی انتفاعی بوده و درآمد خاصی ندارد، بیان کرد: کمبود منابع امکان توسعه فعالیت‌های قرآنی را دشوار کرده است، اما واقفان می‌توانند با وقف اموال خود با نیت قرآن خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه دند و برای کسب اطلاعات بیشر 25293163 تماس بگیرند.

این مسئول به نقش وقف‌های قرآنی بر برنامه‌های حفظ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: وقف‌های درآمدزا دست اداره قرآن را در زمینه حمایت از مؤسسات، مجموعه‌هایی که به تربیت حافظ مشغول هستند باز خواهد کرد و به چشم‌انداز تربیت 10 میلیون حافظ مورد نظر مقام معظم رهبری خواهیم رسید.

مرادخانی یادآور شد: به لطف الهی سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی توانسته است 43 دوره مسابقات سراسری قرآن را در مرحله شهرستانی و استانی و ملی برگزار کند که نقش به‌سزایی در شکوفایی جلسات قرآن و آشنایی مردم با این معجزه جاوید داشته است. تبلیغ و ترویج قرآن باعث تربیت صدها هزار حافظ قرآن شده که نوید بخش آینده‌ای خیلی بهتر برای ایران اسلامی است.

وی به راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون در امامزاده سیدابراهیم(ع) زنجان، حرم مطهر قیدار نبی(ع) خدابنده و امامزاده اسماعیل(ع) شناط ابهر مراکز افق تأسیس شده که در کنار کارهای اجتماعی و فرهنگی، فعالیت‌های قرآنی را دنبال می‌کنند و اداره اوقاف به دنبال ایجاد این مراکز در سایر بقاع متبرکه استان است.

مرادخانی بیان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه از پایان‌نامه‌ها با موضوع وقف قرآنی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حمایت می‌کند و علاقه‌مندان برای اطلاع می‌توانند بیشتر با روابط عمومی اداره کل تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha