اهتمام ویژه‌ای به مسئله اشتغال و مهارت‌آموزی جوانان شود
کد خبر: 3927483
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

اهتمام ویژه‌ای به مسئله اشتغال و مهارت‌آموزی جوانان شود

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به شرایط اقتصادی امروز تأكید كرد: باید اهتمام ویژه‌ای به مسئله اشتغال و مهارت‌آموزی داشته باشیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حمید نادگران، رئیس دانشگاه شیراز امروز، 14 مهرماه در جلسه شورای مهارت فارس که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای برگزار شد، با تأکید بر اینکه باید اهتمام ویژه‌ای به مسئله اشتغال و مهارت‌آموزی داشته باشیم، گفت: باید برای معضل امروز کشور فکر کلی داشته باشیم.

وی افزود: از گذشته تاکنون برای ایجاد مهارت و نوآوری در مهارت و مدیریت یک مجموعه مهارتی اقدامات خوبی در دانشگاه انجام شده اما هنوز دانشجویان استقبال زیادی از آن نکرده‌اند.

نادگران در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه شیراز با ١٨ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، ٧٢٠ عضو هیات علمی، ١٥ دانشکده و ١٥ مرکز پژوهشی از دانشگاه‌های تراز اول کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در رتبه بندی دانشگاه‌ها در سراسر دنیا توسط سازمان‌های معتبر جهانی، علاوه بر دقت در شاخصه‌هایی چون؛ نوآوری، پژوهشی، مقالات و ایجاد جایگاه‌های بین‌المللی، دو مورد رصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال به کار آنها به لحاظ کمی و کیفی و مهارت آموزی را نیز در رتبه بندی‌ها لحاظ می‌شود.

رئیس دانشگاه شیراز یادآور شد: اگرچه برخی از این رتبه بندی‌ها سلیقه‌ای است اما رتبه بندی‌های معتبر دنیا به این دو شاخص توجه ویژه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha