پخش تلاوت قاریان برتر چهارمحال‌وبختیاری از صداو‌سیمای استان
کد خبر: 3925386
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

پخش تلاوت قاریان برتر چهارمحال‌وبختیاری از صداو‌سیمای استان

سرپرست امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به هماهنگی به‌عمل آمده با شورای عالی قرآن کشور، قرائت قاريانی كه تلاوت آن‌ها مورد تأييد قرار گيرد، در اوقات شرعی اذان از صدا‌و‌سیمای استان و کشور پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، سرپرست امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی به‌عمل آمده با شورای عالی قرآن کشور، قرائت قاريانی كه تلاوت آن‌ها مورد تأييد قرار گيرد، در اوقات شرعی اذان از صدا‌و‌‌سیمای استان و کشور پخش می‌شود.

وی افزود: بر این اساس، قاریانی که تمایل دارند تلاوت آنان از رسانه ملی پخش شود، می‌توانند فايل صوتی تلاوتشان را از آیات تعیین شده تا تاريخ نهم مهرماه سال جاری به ادارات تبلیغات شهرستان‌های استان ارسال کنند.

حجت‌الاسلام کارگر تصریح کرد: قاريان زير 18 سال استان باید تلاوت خود را از آيات 1 تا 10 سوره مباركه «بروج» و قاريان بالای 18 سال تلاوت آيات 1 تا 4 سوره مباركه «انفال» را ضبط و ارسال کنند.

وی در خصوص روند پذیرش قاریان برای اجرای تلاوت در صدا و سیما، گفت: آثار دریافتی پس از ارزیابی اولیه توسط نماینده شورای عالی قرآن در استان به این شورا در تهران ارسال می‌شوند و در صورت پذیرش نهایی از سوی شورا، از قاریان برگزیده برای تلاوت قرآن و مراسم جزءخوانی قرآن کریم در رسانه استانی و ملی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha