مجازات امام جماعت مصری به دلیل سخنرانی بیش از مهلت مقرر
کد خبر: 3922146
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

مجازات امام جماعت مصری به دلیل سخنرانی بیش از مهلت مقرر

وزیر اوقاف مصر امام جماعت مسجدی در این کشور را به دلیل اینکه بیش‌تر از مهلت تعیین شده برای خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی کرده بود، مجازات کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المصری الیوم، «محمد مختار جمعه» وزیر اوقاف مصر  تصمیم گرفت دو ماه از کمک هزینه منبر را از شیخ «عمر السید» امام جماعت و مبلغ مسجد شهر «مرسی مطروح» مرکز استان مطرح این کشور کسر کند که بیش از مدت تعیین شده برای خطبه نماز جمعه سخنرانی کرده بود.

 این اقدام بر اساس تفاهم نامه اداره اوقاف مرسی مطروح که به تصویب رئیس بخش مذهبی وزارت اوقاف مصر رسیده انجام شده است؛ به این دلیل که خطیب مذکور بیش از مهلت تعیین شده توسط وزارت اوقاف مصر برای خطبه جمعه سخنرانی کرده است.

بر اساس این گزارش وزارت اوقاف مصر درباره نقض دستورالعمل‌های خود در مورد خطبه جمعه، تدابیر پیشگیرانه یا رعایت نکردن فاصله اجتماعی هشدار داده است.

وزارت اوقاف مصر پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای تأکید کرده بود که زمان ایراد خطبه‌های نماز جمعه از ده دقیقه نباید فراتر رود.

وزیر اوقاف مصر از همه کارکنان اوقاف خواسته است در نظارت بر اجرای دستور العمل‌های مربوط به پیشگیری از کرونا اعم از استفاده از ماسک، سجاده شخصی و رعایت فاصله اجتماعی جدی عمل کنند.

وزیر اوقاف مصر تأکید کرده است که هر مسجدی که متولیان و خادمان آن در هر زمانی به ویژه در نماز جمعه دستور العمل‌ها و مقررات مربوط به کرونا را رعایت نمی‌کنند، تعطیل شود.

انتهای پیام
captcha