فعالان دهه اول محرم لرستان تجلیل شدند
کد خبر: 3921947
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

فعالان دهه اول محرم لرستان تجلیل شدند

از خدمات و فعالیت‌های مسئولین، خادمین و مداحان لرستانی که در دهه اول محرم فعالیت خوب و چشم‌گیری داشته‌اند، تقدیر به‌عمل آمد.

فعالان دهه اول محرم لرستان تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از لرستان، طی مراسمی که چهارشنبه، هجدهم شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد و همچنین حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان برگزار شد، از فعالان دهه اول محرم استان لرستان تجلیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در این مراسم،  با بیان این‌که محرم و عاشورا یک دانشگاه عظیم معرفتی است، اظهارکرد: با فرا رسیدن محرم دل‌های مؤمنین، آزادگان و عدالت‌جویان متمایل به‌سمت و سوی انسان بزرگواری می‌شود که هر آن‌چه را داشت در راه عدالت، فضیلت، مسیر کرامت و شرافت در طبق اخلاص گذاشت.

وی با تاکید بر این‌که اجتماعاتی که بعداً به‌عنوان هیئت‌های مذهبی شکل گرفت در تبلیغ دین، گسترش معارف اسلامی و حُب اهل‌بیت نقش بی‌نظیری را ایفا کردند، افزود: روحانیون در هیئت‌ها اقدام به معرفت‌افزایی می‌کنند، مداحان شور و شعور را بر دل‌ها و جان‌ها می‌نشانند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به حضور در هیئت‌های عزاداری در ایام محرم امسال، اضافه کرد: آن‌چه که در هیئت‌ها مشاهده کردم شور و شعور، منطق و عاطفه و… بود.

شاهرخی با اشاره به ویژگی‌هایی که می‌تواند به برنامه هیئت‌ها استحکام ببخشد و ضامن بقای آن‌ها باشد، عنوان کرد: نیت خالص داشتن یکی‌از این ویژگی‌ها است، وقتی مردم این‌گونه به صحنه می‌آیند به‌طور حتم نیت خالص دارند.

وی، منسجم عمل کردن را یکی دیگر از این ویژگی‌ها عنوان کرد و با بیان این‌که مشورت و پرهیز از اختلاف یکی دیگر از این ویژگی‌ها بوده که ما این امر را کاملاً مشاهده کردیم، ادامه داد: منطق و عاطفه، استدلال و محبت نیز در بین هیئت‌ها وجود داشت و آن‌چه که مشاهده کردیم حماسی و جهادی بودن مداحان، هیئت‌ها و… بود.

وی با بیان این‌که با تدبیری که مجریان امر به‌کار بردند، جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی که از هفته‌ها قبل از محرم برگزار شد و فعالیت مسئولان هیئت‌ها موجب شد که عزاداری‌ها به‌نحو مطلوبی برگزار شوند، از عملکرد مداحان، مسئولان هیئت‌ها، روحانیون، جوانان مؤمن و انقلابی، گروه‌های جهادی، ادارات، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، رسانه‌ها و… در برگزاری مراسم عزاداری امسال تقدیر کرد و گفت: برای این عزیزان خیرات و برکات را تقاضا می‌کنم و امیدوارم با همدلی و اتحاد و استفاده از این ظرفیت عظیم به سمت ارتقای فرهنگی، پیشرفت و حل آسیب‌های اجتماعی و… برویم.

در این مراسم با تقدیم لوح سپاس از خدمات و فعالیت‌های مسئولین، خادمین و مداحان لرستانی که در دهه اول محرم فعالیت خوب و چشم‌گیری داشته‌اند، تقدیر به‌عمل آمد .

انتهای پیام
captcha