تأثیر حضور سمن‌ها در مطالبه‌گری و کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3921270
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

تأثیر حضور سمن‌ها در مطالبه‌گری و کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، حضور سمن‌ها و فعالان اجتماعی را در مطالبه‌گری، مدیریت و رفع آسیب‌های اجتماعی بسیار حیاتی و تأثیرگذار دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، آیین افتتاح اولین مرکز تخصصی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان در محله سنگ سیاه شیراز امروز، 16 شهریورماه با حضور کیوان نیازی اردکانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس؛ آل اسحاق، مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسؤلان حوزه ورزش و جوانان و مدیران دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی برگزار شد.

در حاشیه افتتاح این مرکز کیوان نیازی اردکانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اهمیت و نقش مهم سمن‌ها در رفع چالش‌های اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید در جهت توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم‌نهاد، مشارکت‌های مردمی و حضور سمن‌ها در اجتماع پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است به‌نحوی که 95 درصد از سمن‌ها در این دولت تأسیس و مجوز فعالیت گرفته‌اند.

نیازی اردکانی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز که محور اصلی فعالیت آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، بدون‌شک تأثیر قابل قبولی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح محله و نیز بهترین الگو برای سایر محلات دیگر شهر شیراز خواهد بود.

وی، حضور سمن‌ها و فعالان اجتماعی را در مطالبه‌گری، مدیریت و زدودن آسیب‌های اجتماعی بسیار حیاتی و تأثیرگذار دانست و افزود: سمن‌های جوانان به دلیل شور و شوق مناسبی که دارند می‌توانند نقش بسزایی در این خصوص ایفا کنند.

مدیرکل امور جتماعی و فرهنگی استانداری فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: افتتاح این مرکز مکان مناسبی برای حضور سمن‌های جوانان برای برنامه‌ریزی و تلاش در جهت کاستن از مشکلات و در نهایت رضایت اهالی محله را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام
captcha