حوزه‌های علمیه در تمام رشته‌های مورد نیاز فعالیت كنند
کد خبر: 3921002
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

حوزه‌های علمیه در تمام رشته‌های مورد نیاز فعالیت كنند

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینكه حوزه‌ علمیه در صورتی می‌تواند موفق باشد که جامع باشد یعنی در تمام رشته‌های مورد نیاز باید فعالیت کند، گفت: اگر می‌خواهیم حوزه پاسخ‌گوی نیازهای جهانی باشد باید در رشته‌های مختلف علوم اسلامی مانند ادبیات حرف اول را بزنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله محمدمهدی شب زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان امروز، 15 شهریورماه در آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه استان فارس که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، شناخت حوزه علمیه و مکتب امام صادق(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: همان‌طور كه مذهب ما، جعفری است، باید طلاب را جعفری تربیت کنیم.

وی با تصریح اینکه حوزه امام صادق(ع) از باب تعالیم و رشته‌های قرآنی، کلام و فقه و ... بسیار جامع بوده است، بیان کرد: حوزه مبارکه علمیه که در حقیقت ادامه حوزه امام صادق(ع) است در صورتی می‌تواند موفق باشد که جامع باشد یعنی در تمام رشته‌های مورد نیاز باید فعالیت کند.

آیت‌الله شب زنده‌دار: پس از تشکیل حکومت اسلامی توسط حضرت امام(ره) و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای توقع جهانی از حوزه پیدا شده است و اگر می‌خواهیم حوزه پاسخ‌گوی نیازهای جهانی باشد باید در رشته‌های مختلف علوم اسلامی مانند ادبیات حرف اول را بزنیم، لذا مسؤلان حوزه برنامه‌های مطلوبی را تدوین کنند و دانش‌آموختگان نیز همت گمارند تا بتوانند خود را مسلح به علم و آمادگی‌های مختلف کنند.

عضو فقهای شورای نگبهان ادامه داد: در حوزه علمیه قم برنامه ۵ ساله‌ای را تدوین شده که در شورای عالی مورد بحث است و امیدواریم اساتید و مدیران با پیگیری و پیاده کردن برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت که در راستای همین برنامه ۵ ساله تدوین می‌شود، بتوانند حوزه علمیه تراز حوزه علمیه امام صادق(ع) را به منصه ظهور و تحقق برسانند.

انتهای پیام
captcha