اسلام و شبهات مطرح در فضای مجازی / زمینه گناه را برای خانواده خود فراهم نکنیم
کد خبر: 3920239
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
استاد حوزه علمیه قم:

اسلام و شبهات مطرح در فضای مجازی / زمینه گناه را برای خانواده خود فراهم نکنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی قمی با تأکید بر اینکه والدین باید خیلی مواظب باشند و زمینه گناه را برای خانواده خود فراهم نکنند، اظهار کرد: متأسفانه امروزه فضای مجازی اوج شبهه‌افکنی است و این جوانان عزیز در این فضاهای مجازی مورد هجوم شبهات دشمنان اسلام هستند.

زمینه گناه را برای خانواده خود فراهم نکنیم / هجوم شبهات دینی به سمت جوانانبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، 10 شهریورماه در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس(ره)، گفت: قلب جوان یک زمین خالی است که هر کس زودتر در آن بذر بکارد آن را تصرف کرده است. قلب یک جوان آماده پذیرش حق و حتی باطل است و والدین باید مراقب باشند قبل از اینکه مکتب‌های انحرافی قلب جوانان آن‌ها را تصرف کنند، به فکر جوانان خود باشند.

این استاد حوزوی با اشاره به هجوم شهبات دینی در فضای مجازی بر علیه اسلام، بیان کرد: متأسفانه امروزه فضای مجازی اوج شبهه‌افکنی است و این جوانان عزیز در این فضاهای مجازی مورد هجوم شبهات دشمنان اسلام هستند. آقا امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه در پاسخ به اینکه چرا به شبهه، شبهه گفته‌اند؟ می‌فرمایند که چون شبهه شبیه حرف حق است و این قدر قشنگ مطرح می‌کنند که خیلی هم خوب جا می‌افتد.

وی ادامه داد: یک جوان تیزهوش یک لیست شبهه را به من ارائه کرد که در ذهن این جوان بود و وقتی از او پرسیدم این شبهات را از کجا آورده‌ای؟ گفت از سایت‌ها و فضای مجازی؛ بعد پرسیدم درباره دین چند کتاب مطالعه کردی؟ که گفت هیچ کتابی مطالعه نکرده‌ام. دشمن این‌گونه در فضای مجازی در حال ایجاد شبهه‌اندازی در ذهن جوانان ماست در صورتی که جوانان بدون هیچ مطالعه‌ای از دین این شبهات را می‌پذیرند.

حسینی قمی با اشاره به شبهات دینی مطرح شده در فضای مجازی، اظهار کرد: یکی از این شبهات این بود که مطرح کرده‌اند که اسلام کارخانه حرام‌سازی دارد و اگر بخواهید مسلمان شوید همه چیز را اسلام حرام کرده است و علما و مراجع همه چیز را حرام می‌دانند. در پاسخ به این شبهه باید گفت که چرا بی‌انصافی می‌کنید و ناجوانمردانه تهمت می‌زنید در صورتی که اسلام کارخانه حلال‌سازی است نه حرام‌سازی.

این کارشناس دینی ادامه داد: خداوند در آیه 13 سوره مبارکه جاثیه می‌فرماید «وَسَخَّرَ لَكُمْ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مِنْهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ؛ و آنچه را در آسمان‌ها و آنچه را در زمين است به سود شما رام كرد همه از اوست قطعا در اين امر براى مردمى كه مى‌‌انديشند نشانه‌‌هايى است»؛ کارخانه اسلام کارخانه حلال‌سازی است و خدا همه چیز را برای شما پاک و حلال داده است و فرموده از هر چیز که در عالم است می‌توانید استفاده کنید؛ تا جایی که در حدیثی نبوی پیامبر(ص) نیز فرمودند من با شریعتی مبعوث شدم که آسان است و اسلام راضی به ضرر کسی نیست.

وی افزود: به‌طور مثال در اسلام اگر روزه گرفتن برای شما ضرر داشته باشد و شما به ضرر این روزه گرفتن یقین داشتید این روزه گرفتن واجب در اسلام بر شما حرام است و نباید روزه بگیرید. یا اگر در وضو گرفتن آب برای شما ضرر دارد نباید وضو بگیرید و باید تیمم کنید؛ تا این حد اسلام راضی به ضرر شما نیست.

این استاد حوزوی اظهار کرد: خداوند در آیه 145 سوره مبارکه انعام به پیامبر(ص) می‌فرماید «قُلْ لَا أَجِدُ فِي مَا أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّمًا عَلَى طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلَّا أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَمًا مَسْفُوحًا أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ أَوْ فِسْقًا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّهِ بِهِ فَمَنِ اضْطُرَّ غَيْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَإِنَّ رَبَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ بگو در آنچه به من وحى شده است بر خورنده‏‌اى كه آن را مى‌‏خورد هيچ حرامى نمى‌يابم مگر آنكه مردار يا خون ريخته يا گوشت‏ خوک باشد كه اينها همه پليدند يا قربانى كه از روى نافرمانى به هنگام ذبح نام غير خدا بر آن برده شده باشد پس كسى كه بدون سركشى و زياده‌‏خواهى به خوردن آنه ناچار شود قطعا پروردگار تو آمرزنده مهربان است.» پس بی‌انصافی نکنید و بدانید که اسلام در میان خوراکی‌ها فقط گوشت خوک و در میان نوشیدنی‌ها مشروبات الکلی را حرام کرده است. متأسفانه دشمن یک فضای حرام‌سازی از اسلام درست کرده است که این چنین نیست.

حسینی قمی اظهار کرد: در اسلام همه معاملات و تجارت‌ها حلال است به جز مواردی که همراه با ربا، تقلب و کم‌فروشی باشد؛ حالا آیا انصاف است که بگویید هیچ معامله‌ای در اسلام نیست و اسلام کارخانه حرام‌سازی است. در بحث ازدواج هم برای حفظ سلامت جامعه و خانواده در روابط زن و مرد و روابط نامشروع محدودیت ایجاد کرده است.

این استاد حوزوی گفت: متأسفانه هجوم شبهات دینی به سمت جوانان ما بسیار سنگین است و دشمن هم این شبهات را بسیار جذاب جلوه داده است و متأسفانه امروز در این تهران بزرگ با این همه جمعیت چند جلسه قوی پاسخ به شبهات جوانان وجود ندارد که جوانان را جذب کند؛ جلساتی همچون جلسات مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی و مرحوم آیت‌الله حق‌شناس که باعث جذب جوانان می‌شد و آن‌ها با خیال راحت و مطمئن به این جلسات مراجعه و شبهات خود را می‌پرسیدند.

وی با بیان اینکه دشمن به‌طور بسیار نرم هدف اصلی خود را در انحراف خانواده‌ها در سریال‌های خانوادگی دنبال می‌کند، افزود: حال سؤال اینجاست چرا والدین با دست خودشان برای نابودی خانواده‌های‌شان موشک فرهنگی دشمن را به خانه می‌برند و با نصب ماهواره به دختر و پسر خود رحم نمی‌کنند. چرا به این فکر نمی‌کنند که در این شرایط سخت تحریم که دشمن حتی داروی بیماران را تحریم کرده است برای آمدن ماهواره به منازل، میلیاردها هزینه می‌کند؛ آیا او دوست ما و به فکر ماست که باید گفت تمام این هزینه‌ها با هدف نابود کردن کانون گرم خانواده انجام می‌شود. حال برخی می‌گویند ما فقط سریال‌های خانوادگی را می‌بینیم یا اینکه شبکه‌های مبتذل را قفل کرده‌ایم.

این کارشناس دینی قمی با تأکید بر اینکه والدین باید خیلی مواظب باشند و زمینه گناه را برای خانواده خود فراهم نکنند، اظهار کرد: بدانید که موشک نظامی دشمن چیزی نیست و خطرناک‌تر از موشک نظامی دشمن همین موشک فرهنگی است که حتی پول این موشک فرهنگی را هم خودتان از جیب خودتان می‌دهید و با دست خودتان آن را به منازل خود می‌برید.

حسینی بیان کرد: رسانه ملی هم برنامه‌های خوبی دارد اما متأسفانه در کنار این برنامه‌های خوب یک برنامه‌هایی در دل شب پخش می‌کند که اصلا محرم و نامحرم رعایت نمی‌شود و دختر و پسر نامحرم راحت با هم حرف می‌زند و یا اینکه یک دختر جوان و نوجوان را استندآپ می‌کند که این دختر بیاید جلوی دوربین و هزاران ادا در بیاورد تا بتواند از مخاطبش نمره قبولی بگیرد. تا نیمه شب این برنامه‌ها را پخش می‌کنند و صبح زود هم که همه خواب هستند یک سخنران مذهبی می‌گوید «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ» و این را هم صبح پخش می‌کنند.

امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روشنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۱۱:۳۸
1
0
ممنون از پخش مطالبی که نیاز جامعه هست
captcha