اقتصاد کولبری نتیجه بی‌توجهی به رونق تولید است
کد خبر: 3919127
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

اقتصاد کولبری نتیجه بی‌توجهی به رونق تولید است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری، علاوه بر کولبری مشکلات دیگری مانند تزتزل بنیان خانواده را در این مناطق نیز به همراه دارد، تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت از این وضعیت ایجاد اشتغال و رونق تولید است که همه دستگاه‌ها و مسئولان برای تحقق آن وظیفه دارند.

کولبری در نتیجه محرومیت‌ها به وجود آمده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، انور حبیب‌زاده، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته، 4 شهریور ماه، در مراسم افتتاح طرح «هر روستا یک محصول» که به صورت ویدئوکنفرانس در روستای اوچ‌تپه بوکان برگزار شد، با اشاره به اینکه برای تحقق جهش تولید یکی از اقدامات ایجاد اشتغال است، اظهار کرد: تحقق این شعار بستگی به ایجاد زیرساخت‌ها از سوی دولت و همکاری و مشارکت بخش خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه بوکان یکی از شهرستان‌های محروم آذربایجان‌غربی است، افزود: تولیدات صنایع‌دستی و کشاورزی در روستاهای این شهرستان مانند گذشته، در حال حاضر نیز ادامه دارد که با اندکی حمایت می‌توان به ایجاد اشتغال در این مناطق امیدوار شد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری کمتری در بوکان انجام شده است، اظهار کرد: در نتیجه این عدم توجه و محرومیت‌ها، کولبری در این مناطق رواج یافته و افراد برای تأمین معیشت خود اقدام به این کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیکاری علاوه بر کولبری مشکلات دیگری مانند تزتزل بنیان خانواده را در این مناطق نیز به همراه دارد، تصریح کرد: تنها راه برون‌رفت از این وضعیت ایجاد اشتغال و رونق تولید است که همه دستگاه‌ها و مسئولان برای تحقق آن وظیفه دارند.

پرداخت تسهیلات 600 میلیون تومانی

علیرضا آخوندزاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی انید آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه با اجرای طرح «هر روستا، یک محصول» در روستای اوچ‌تپه بوکان برای چندین نفر اشتغال ایجاد شده است، گفت: در این طرح محصولات صنایع دستی ماند گلیم و جاجیم در این روستا تولید  می‌شود و برای متقاضیان در حدود 600 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

آخوندزاده افزود: بوکان ظرفیت‌های دیگری برای اشتغال و تولید دارد و با شناسایی این ظرفیت‌ها می‌توان به رونق هر چه بیشتر تولید در این شهرستان کمک کرد.

وی با اشاره به اختصاص 200 متر زمین از سوی فرمانداری برای احداث شعبه صندوق کارآفرینی امید در بوکان گفت: بوکان نخستین شهرستان در سطح استان است ساختمان اداری صندوق کارآفرینی امید در آن ساخته می‌شود.

در ادامه مراسم لقمان خسروپور، سرپرست فرمانداری بوکان با درخواست از مسئولان برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره به روستاییان و مردم منطقه گفت: برای خروج بوکان از محرومیت و مظلومیت هر اقدامی انجام شود باز هم جای کار دارد.

خسروپور بیان کرد: بوکان از آنجایی که در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد، سرمایه‌گذاری در این شهرستان می‌تواند زمینه برای صادرات محصولات و رونق گردشگری در این شهرستان و استان را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha