برگزیدگان جشنواره ملی «زیلوی برتر» معرفی شدند
کد خبر: 3917772
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

برگزیدگان جشنواره ملی «زیلوی برتر» معرفی شدند

در مراسمی با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، فرماندار میبد و تعدادی دیگر از مسئولان برگزیدگان جشنواره ملی «زیلوی برتر» معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره ملی «زیلوی برتر» تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی، صبح امروز، 30 مردادماه و با حضور مهدی باصولی، رئیس جهاددانشگاهی استان، علی عزالدینی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، محسن فلاح فرماندار میبد و تعدادی دیگر از مسئولان برگزیدگان جشنواره ملی «زیلوی برتر» معرفی شدند.

محمدرضا دهقانی فیروزآبادی، عامل توسعه خوشه زیلوی استان یزد در این مراسم اظهار کرد: ارتقا تولید و بهبود بافت زیلو و همچنین معرفی هنر صنعت زیلو و بازاریابی محصولات آن دو هدف عمده‌ای است که در این جشنواره دنبال شد.

وی ادامه داد: این برنامه از اسفندماه 98 در دستور کار قرار گرفت و فرآیند آن از اوایل امسال آغاز و مقرر شده بود اختتامیه را در روز  5 آذرماه، روز ثبت زیلو برگزار اما با توجه به مشکلات ناشی از شیوع کرونا تصمیم به برگزاری اختتامیه در اواخر مردادماه گرفته شد.

دهقانی افزود: فراخوان جشنواره در تیرماه در قالب پوستر به همه استان‌ها، سایت و صفحه مجازی و همچنین تماس تلفنی با هنرمندان صورت گرفت و ارسال آثار از طریق تصویر به دبیرخانه ارسال و در مرحله اول مورد بررسی قرار گرفت  و در مرحله دوم اصل آثار به دبیرخانه ارسال و با حضور تیم داوری 14 نفره متشکل از اساتید دانشگاه، متخصصان صنایع دستی و فرش، خبرگان هنر صنعت زیلو مورد داوری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت 20 اثر در بخش «بافت برتر»، 20 اثر در بخش «طرح و نقش برتر» و 8 اثر در بخش «محصول برتر» و تعدادی هم در بخش ویژه «نگاه نو» برگزیده و آثار برتر در نمایشگاهی به تصویر کشیده شد.

عامل توسعه خوشه زیلوی استان یزد با اشاره به اینکه آثار از 10 شهر و 5 استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، جوانترین شرکت‌کننده را با سن 20 سال و مسن‌ترین شرکت‌کننده را با سن 75 سال اعلام کرد.

محسن فلاح، فرماندار میبد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در توسعه خوشه زیلو از اعطای وام به زیلوبافان خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر مبلغی حدود پنج میلیارد تومان وام به زیلوبافان اعطا و بخشی در دستور کار قرار دارد.

یادآور می‌شود در این مراسم برگزیدگان جشنواره ملی «زیلوی برتر» که با عاملیت جهاددانشگاهی استان یزد و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، معرفی و با اهدای لوح تقدیر و نشان «بنوم نیلی» تجلیل به عمل آمد.

در بخش «بافت برتر» طیبه پورقاسمی با اثر درخت و پرنده؛ رتبه اول، طاهره کشتکار با اثر بسم الله؛ رتبه دوم و محمدحسین فدوی با اثر لچک ترنج گیاهی؛ رتبه سوم را بدست آوردند و همچنین فاطمه حکیمی با اثر طرح برجسته، شایسته تقدیر شد.

در بخش «طرح و نقش برتر» نیز فرشته شکیباسرشت با اثر گندم، رتبه اول؛ علیرضا برزگری با اثر فطرس، رتبه دوم؛ طیبه پورقاسمی با اثر درخت انار، رتبه سوم و همچنین راضیه زمانیان با اثر چرخ و فلک؛ شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش «محصول برتر»، هیئت داوران اثری را حائز رتبه برتر ندانست و محمدحسین فدوی با اثر باف زیلو و عصمت حکیمی با اثر گوشواره به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش ویژه «نگاه نو» کاظم دهقانی با دو اثر آرمیتاز و باغ چندرنگ، روح الله پوریان با طرح تابلو فرش، ربابه کریمیان با اثر خرگوش، طیبه پورقاسمی با دو اثر خورشید و فروردین، صغری جعفری با اثر کرونا، اکرم فلاح با اثر برج، صغری زارع شاهی با اثر میدان امیرچقماق به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

همچنین از فاطمه اعلایی به عنوان جوانترین شرکت کننده و علیرضا زارعی با اثر کلید به عنوان مسن‌ترین شرکت کننده که آثار آنها در بخش نمایشگاهی عرضه شده، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha